Најважнији економски задатак изградња модерне структуре тржишта и трговине
Београд, 8. септембар 2008. године – Министар трговине и услуга у Влади Републике Србије Слободан Милосављевић изјавио је данас да су главни циљеви “Стратегије и политике развоја трговине у Републици Србији” очување и развој малих и средњих предузећа, ширење трговине у региону и јачање конкуренције у нашој земљи.
На јавној расправи у вези са поменутом стратегијом, која је одржана у Привредној комори Србије (ПКС) у сарадњи ове коморе и Министарства трговине и услуга, указано је на то да је у процесу прикључивања Србије Европској унији најважнији економски задатак изградња модерне структуре тржишта и трговине.
Милосављевић је рекао да је “Стратегија и политика развоја трговине у Републици Србији” резултат континуитета и квалитета рада овог министарства у претходних осам година.
Ова стратегија нуди јасне правце и начине очувања малих и средњих предузећа, с обзиром на то да у Србији постоји приближно 105.000 регистрованих самосталних трговинских радњи у којима ради више од 260.000 људи, навео је он.
Министар је оценио да је неминовно да српско тржиште буде атрактивно за нове инвеститоре у сектору трговине, при чему је циљ да Србија постане лидер у региону, и нагласио да држава на сваки могући начин мора да помогне ширење економског утицаја Србије свуда где је то могуће.
Председник ПКС Милош Бугарин је истакао да је нашој земљи неопходна јасна стратегија и политика развоја трговине, која ће представљати основ за доношење савременог закона о трговини и других привредно-системских закона.
Према његовим речима, трговина у Србији броји 42.776 предузећа, што представља 43 одсто од укупног броја предузећа, од чега је 433 друштвених и 584 државних, док самосталних трговинских радњи има више од 93.000.
Бугарин је указао на то да је број продавница од 2000. до 2007. године повећан са 86.591 на приближно 102.000, а процена је да укупни продајни простор износи више од четири милиона квадратних метара.
Укупан промет у трговини на велико и мало у прошлој години процењује се на више од 2.500 милијарде динара, док се промет трговине на мало по становнику у прошлој години процењује на скоро 150.000 динара, рекао је председник ПКС.
Он је прецизирао да је удео БДП трговине у укупном БДП-у Србије у прошлој години износио око 10,8 одсто, док је у 2001. години био 6,3 одсто.