Београд, 16. мај 2008. године – Агенција за приватизацију Републике Србије саопштила је да је на овогодишњој додели признања за најбољу кампању Друштва Србије за односе с јавношћу, Агенција за приватизацију са пројектом "Бесплатне акције" победила у категорији јавни/непрофитни сектор.
У саопштењу се наводи да је, иако су у конкуренцији биле и организације и институције попут Ерсте банк, Хенкел, ВИП Мобил, Хемофарм и бројне ПР агенције, пројекат Агенције за приватизацију, одлуком стручног жирија, оцењен као најбољи.
Поменути пројекат обухватио је циљну јавност од четири милиона грађана.
У сарадњи са Министарством економије и регионалног развоја, ЈП Пошта Србије, Националном службом за запошљавање и другим државним институцијама, Агенција је креирала идеје и решења како би постигла два циља – приближавање појма акционарства и пријављивање што већег броја грађана.
Да је у овоме постигнут успех, показује и ово значајно признање, као и податак да је до сада пријављено више од три милиона грађана.
Чињеница да је Агенција за приватизацију први пут учествовала на конкурсу Друштва и победила представља велики подстицај за даље унапређење у области комуникације са јавношћу.
Закон о праву на бесплатне акције и новчану накнаду коју грађани остварују у поступку приватизације ступио је на снагу 3. јануара 2008. године.
Овим законским решењем грађанима је омогућено да стекну акције шест јавних предузећа – Нафтне индустрије Србије, Електропривреде Србије, Галенике, Јат ервејза, Телекома Србије и Аеродрома "Никола Тесла", као и новчану накнаду из приватизационог регистра (акције предузећа приватизованих методом тендера).
У овај пројекат били су, осим Агенције за приватизацију, укључени и Министарство економије и регионалног развоја, Министарство за државну управу и локалну самоуправу, ЈП ПТТ саобраћаја "Србија", Национална служба за запошљавање, Министарство унутрашњих послова, Министарство спољних послова и Централни регистар депо и клиринг хартија од вредности.
Агенција за приватизацију се суочила и са неколико кључних проблема – слабо познавање појма акционарства, низак буџет за потребе кампање, као и недостатак људских и техничких капацитета.
Јавност је требало информисати о поступку пријављивања – ко остварује право на бесплатне акције, где се оне могу пријавити, потребна документација, рокови и друго.
Такође, Законом је дефинисано да је један од услова за стицање права и тај да лице није до сада остварило ово право по претходним законима, у шта велики број грађана није имао увид, при чему је један од изазова било и пријављивање непокретних лица.
Агенција је спровела и читав низ промотивних активности како би се што већи број грађана информисао и пријавио у законском року.