Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Економија > СИЕПА расписала конкурс за доделу 65 милиона динара за српска извозна предузећа

СИЕПА расписала конкурс за доделу 65 милиона динара за српска извозна предузећа

Београд, 6. август 2007. године – Агенција за страна улагања и промоцију извоза (СИЕПА) саопштила је да је по трећи пут расписала конкурс за доделу 65 милиона динара бесповратних средстава за српска извозна предузећа.

У саопштењу се наводи да ће се средства додељивати путем јавног конкурса, а износ који може бити одобрен појединачном предузећу креће се од 250.000 до 2,5 милиона динара, с тим да ће се трошкови за одабране активности надокнађивати у висини од 50 одсто, без ПДВ-а.

Јавни позив предузећима да конкуришу за Програм интернационализације предузећа (ПИП) траје од данас, 6. августа, до 5. септембра ове године.

Активности и трошкови за које могу бити одобрена средства подразумевају истраживање тржишта, учешће на међународним привредним сајмовима у иностранству, израду новог дизајна производа, израду дизајна новог паковања, тестирање и сертификацију производа, увођење нових стандарда, као и сертификацију нових стандарда.

Помоћ је пре свега намењена успешним малим и средњим предузећима која се баве производњом робе или пружањем услуга намењених извозу, тренутно немају већинску заступљеност на тржиштима у иностранству, али поседују потенцијал и добре пословне пројекте да то остваре.

У претходна два круга програма исплаћено је укупно 100 милиона динара. Од почетка програма, средином прошле године, средства су добила 162 предузећа од укупно 309 пријављених, а у највише случајева одобравана су за учешће на међународним сајмовима (35 одсто), увођење система квалитета (15 одсто) и промотивне материјале (15 одсто).

Домаћа извозна предузећа изразила су велико интересовање за овај програм, што показује и број заинтересованих компанија које су се пријавиле.

Помоћ је усмерена искључиво на маркетиншке активности, које су у већини српских фирми на последњем месту, после трошкова саме производње и организације продаје. Те активности су од великог значаја за све компаније, јер без доброг маркетиншког плана и пратећих активности нема ни запаженог успеха на страним тржиштима, додаје се у саопштењу.


Основне информације
Пољопривреда
Индустрија, енергетика и рударство

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs