Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Економија > Франшизинг представља велику шансу за бржи привредни развој Србије

Франшизинг представља велику шансу за бржи привредни развој Србије

Београд, 11. април 2007. године - Министар за економске односе са иностранством у Влади Републике Србије Милан Париводић оценио је данас да франшизинг у Србији није довољно развијен иако постоји могућност да домаћи предузетници добију велике франшизе и на тај начин зараде много новца.

Милан Париводић
Фото: Фонет
Париводић је на конференцији о франшизингу у Србији, која је одржана у Привредној комори Србије, објаснио да је франшизинг уговорни однос којим се даје право примаоцу франшизе да послује под именом франшизатора, користећи сва знања, процедуре и начин пословања који су развијени под тим именом.

Он је указао на то да франшизатор уступа франшизеру своју робу на продају, као и своју технологију рада, маркетинг, бренд, корпоративни и робни знак, док франшизер обично обезбеђује пословни простор и раднике.

Према његовим речима, уласком у франшизинг и преузимањем одређеног пословног концепта, предузетници имају много већу пословну сигурност него да развијају сопствени посао.

Министар је истакао да 40 до 50 одсто почетног бизниса који уђе у франшизинг опстане, док је код развијања новог бизниса тај проценат много нижи, и навео податак да у Мађарској постоји више од 100 франшизера, док их у Србији нема више од 20.

Цене најјефтинијих франшиза крећу се од 50.000 до 60.000 долара, док франшизе великих и познатих компанија коштају више од 500.000 долара, рекао је Париводић и додао да наша земља има солидан правни оквир за развој франшизинга.

Истовремено, он је подсетио на то да у Србији већ постоји франшизинг асоцијација, а примери успешног франшизинга у нашој земљи су "Мекдоналдс"," Дајнерс клуб", "Авис рентакар" и "Офис уан суперстор".

Мајкл Полт
Фото: Фонет
Амбасадор САД у Србији Мајкл Полт навео је да је у свету у франшизингу запослено 20 милиона људи и да тај пословни однос представља велику шансу за бржи привредни развој Србије.

Председник Привредне коморе Србије Слободан Милосављевић рекао је да се половина малопродаје у САД обавља кроз франшизинг, и оценио да је то добар модел уласка мултинационалних компанија и великих инвеститора у Србију.

Он је упутио предлог српским привредницима да се обрате великим компанијама и користе све предности франшизинга и да на тај начин дају допринос хармонизацији пословања у Србији са европским и светским стандардима у тој области.


Основне информације
Пољопривреда
Индустрија, енергетика и рударство

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs