Београд, 11. април 2007. године - Министар за економске односе са иностранством у Влади Републике Србије Милан Париводић оценио је данас да франшизинг у Србији није довољно развијен иако постоји могућност да домаћи предузетници добију велике франшизе и на тај начин зараде много новца.
 |
 |
 |
Милан Париводић |
 |
Фото: Фонет |
Париводић је на конференцији о франшизингу у Србији, која је одржана у Привредној комори Србије, објаснио да је франшизинг уговорни однос којим се даје право примаоцу франшизе да послује под именом франшизатора, користећи сва знања, процедуре и начин пословања који су развијени под тим именом.
Он је указао на то да франшизатор уступа франшизеру своју робу на продају, као и своју технологију рада, маркетинг, бренд, корпоративни и робни знак, док франшизер обично обезбеђује пословни простор и раднике.
Према његовим речима, уласком у франшизинг и преузимањем одређеног пословног концепта, предузетници имају много већу пословну сигурност него да развијају сопствени посао.
Министар је истакао да 40 до 50 одсто почетног бизниса који уђе у франшизинг опстане, док је код развијања новог бизниса тај проценат много нижи, и навео податак да у Мађарској постоји више од 100 франшизера, док их у Србији нема више од 20.
Цене најјефтинијих франшиза крећу се од 50.000 до 60.000 долара, док франшизе великих и познатих компанија коштају више од 500.000 долара, рекао је Париводић и додао да наша земља има солидан правни оквир за развој франшизинга.
Истовремено, он је подсетио на то да у Србији већ постоји франшизинг асоцијација, а примери успешног франшизинга у нашој земљи су "Мекдоналдс"," Дајнерс клуб", "Авис рентакар" и "Офис уан суперстор".
Амбасадор САД у Србији Мајкл Полт навео је да је у свету у франшизингу запослено 20 милиона људи и да тај пословни однос представља велику шансу за бржи привредни развој Србије.
Председник Привредне коморе Србије
Слободан Милосављевић рекао је да се половина малопродаје у САД обавља кроз франшизинг, и оценио да је то добар модел уласка мултинационалних компанија и великих инвеститора у Србију.
Он је упутио предлог српским привредницима да се обрате великим компанијама и користе све предности франшизинга и да на тај начин дају допринос хармонизацији пословања у Србији са европским и светским стандардима у тој области.