Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Економија > Свечано отворен Жежељев мост у Новом Саду

Свечано отворен Жежељев мост у Новом Саду

Нови Сад, 1. септембар 2018. године – Председник Републике Србије Александар Вучић и европски комесар за преговоре о проширењу и суседску политику Јоханес Хан данас су свечано отворили Жежељев мост за друмски саобраћај у Новом Саду.


Вучић и Хан су се руковали поред инфо-табле, након чега су на почетку моста уклонили пластичне баријере и тиме симболично отворили друмску саобраћајницу и прошетали до половине моста.

Председник Србије је захвалио Хану на помоћи коју је ЕУ дала за изградњу моста, називајући га искреним пријатељем Србије.

Када станем овде и погледам овај предивни мост, нисам срећан и поносан само због завршетка посла, већ ми је јасно да се заједнички посао на то и своди и да је зато важан – на грађење мостова. Мостови су увек тамо где се укрштају људске потребе. Ка будућности, ка циљевима, успешним и вредним људима, рекао је Вучић.

Вучић је цитирајући нобеловца Иву Андрића истакао да нам ништа није толико неопходно као мостови.

Преко овог моста стижемо у Србију брзих возова, без провалија које је немогуће прећи, навео је председник Србије.

Хан је рекао да не може да замисли бољи симбол од моста да опише процес евроинтеграција.


Евроинтеграција значи изградњу мостова између грађана, народа, прошлости и будућности. Овај лепи, исконски мост повезује ваш град с другом обалом реке, али и вашу земљу са ЕУ, са европском породицом, поручио је Хан истичући да је овај мост симбол европске будућности Србије.

Европски комесар је навео да је са Вучићем дошао у Нови Сад не само због отварања инфраструктурног објекта, већ зато што је овај мост део пута Србије у Европу.

Данас стојимо раме уз раме као партнери, Србија напредује ка ЕУ са нашом пуном подршком. Градимо мостове са вама, а не за вас, поручио је европски комесар.

Он је указао да ће мост донети практичне предности Новом Саду, и да ће имати велики утицај на квалитет живота грађана, саобраћај који ће бити бржи и лакши, смањити време путовања и загађење.

Мост је, како је подсетио Хан, кључна веза трансевропске железничке мреже и омогућиће пловидбу дуж новосадског дела Дунава, а истовремено вратити пун капацитет друмског и железничког саобраћаја.

Европски комесар је истакао да евроинтеграције нису апстрактно академско питање већ је реч о бољем животу за све.

Интеграција је, како је поновио Хан, друга реч за изградњу мостова, и додао да ће Унија радо наставити да гради мостове са Србијом и читавим регионом.

Мостови спајају људе. Шта год да радимо у Србији и за цео регион то доприноси миру и стабилности, а овај мост би требало да буде најбољи пример, нагласио је Хан, поручивши грађанима Новог Сада и Србије да уживају у коришћењу новог моста.

Стари мост срушен у НАТО бомбардовању 1999. године је изграђен 1961. године по пројекту архитекте Бранка Жежеља, по коме је и добио име, иако је његов званични назив био Мост братства и јединства.


Отварању моста присуствовали су и потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић и председник Покрајинске владе Игор Мировић, као и директори јавних предузећа.

Нови Жежељев мост је челично-лучни за железнички и друмски саобраћај.

Дугачак је 474 метара, 31,45 метара широк, а размак између лука и затеге је око 42 метра.

Садржи два железничка колосека, који омогућавају брзину од 160 километара на сат за путничке и 120 километара на сат за теретне возове.

Две друмске траке су рађене тако да обе имају ширину од 3,5 метра и одговарају стандардима брзине возила од 80 до 100 километара на сат.

Такође, ту су и две пешачке стазе ширине 2,5 метра.

Мост је челичне конструкције и налази се на пет стубова, од којих је један преузет са старог моста.

У класи је железничих лучних мостова са затегом и укрштеним вешаљкама и светски је рекордер у распону са 219 метара распона.

Изградња моста је коштала 54 милиона евра, од чега је ЕУ финансирала пројекат са 25 милиона евра.

Покрајина и град Нови Сад су дали 25 милиона евра, док је држава за изградњу моста издвојила четири милиона евра.

Мост је део железничког Коридора 10 и биће део брзе пруге Београд–Будимпешта.


Основне информације
Пољопривреда
Индустрија, енергетика и рударство

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs