Изабрани слогани за промоцију мера популационе политике у Србији
Београд, 13. фебруар 2018. године – Министарство културе и информисања Владе Републике Србије објавило је данас резултате Јавног позива за израду слогана који ће бити коришћен у кампањи за промоцију мера популационе политике са циљем подстицања рађања у Републици Србији.
Комисија је већином гласова донела одлуку да не додели појединачне награде, с обзиром на то да ниједан од предлога не задовољава потребу да једна порука идентификује сложеност проблема пројектног задатка из јавног позива, већ да прогласи по два добитника за сва три места.
Прво место деле слогани „Љубав и беба - прво што нам треба!“ Драгутина Крушке (Београд) и „Рађај, не одгађај!“ Бранкице Мандић (Београд).
Друго место заузели су „Мама – нећу сама, тата – хоћу брата“ Вање Милић (Куршумлија) и „Доста речи, нек закмечи“ Милоша Вељовића (Београд), док треће место деле слогани „Чуда се не дешавају. Чуда се рађају“ Маријане Арацки (Београд) и „Нек се деца рађају и лепе ствари догађају“ Јелене Фатовић Николић (Панчево).
За изабране слогане предвиђене су новчане награде у следећим износима: прво место 150.000 динара, односно два пута по 75.000 динара, друго место два пута по 37.500 динара и треће место два пута по 25.000 динара.
На јавни позив пристигла су 1.002 предмета у 948 писама из 104 града Србије.
Комисију су чинили: оснивач Института за историју оглашавања Владимир Чех (председник), министар без портфеља задужен за демографију и популациону политику Славица Ђукић Дејановић, државни секретар Министарства културе и информисања Александар Гајовић, шеф кабинета министра без портфеља задуженог за демографију и популациону политику Никола Јовановић и директор Интернатионал Адвертисинг Ассоциатион (ИАА Сербиа) Јелена Ивановић.
Комисија је у својој анализи приспелих радова констатовала да се примећени условни популизам у предлозима огледа и у тону и стилу приспелих порука.
Оне су надахнуте, наглашено афирмативне, засноване на домаћем поимању породице, заједнице, љубави и потомства. Приметни су и дидактичност, поучност и сентименталност, а ретко су поруке биле тврђе, опорије или компетитивне.
Ту нема „политичке политике“, али има схватања темељне угрожености друштва и императива промена разумевања и понашања, наводи се у анализи.
Према оцени комисије, овакав стил и тон не може бити обележје планиране кампање, будући да је она ограничена временски, материјално и медијски и да има специфичне циљеве веће продорности и видног покретања.
Такође, комисија наводи да кампања мора поштовати схватања и осећања грађана, њихов сензибилитет и начин општења управо на ове теме, где се са општег нивоа мора брзо и сигурно спустити и задржати на групном (породичном) и индивидуалном, а што умереније на институционалном нивоу.
На предлог Савета за популациону политику Владе Републике Србије, Министарство културе и информисања је 4. децембра 2017. године упутило Јавни позив за израду слогана који ће бити коришћен у кампањи за промоцију мера популационе политике са циљем подстицања рађања у Републици Србији, наводи се у саопштењу Министарства културе и информисања.