Београд, 28. децембар 2017. године – Директор Агенције за привредне регистре (АПР) Звонко Обрадовић изјавио је данас да ће електронска регистрација оснивања предузетника, која ће почети да се примењује од 1. јануара, бити јефтинија од регистрације у папирном облику и омогућиће многе погодности предузетницима.
 |
Фото: infobiro.tv |
Обрадовић је на конференцији за новинаре објаснио да ће накнада за услугу електронске регистрације износити 1.000 динара, док је регистрација "у папиру" 1.500 динара.
Овај пројекат симболички означава увођење и развој система функционисања без одласка на шалтер. Верујемо да ће за неколико година престати потреба за шалтерима што се тиче комуницирања привредних субјеката са државом, навео је он.
Према његовим речима, осим што мање кошта, електронска регистрација штеди и време, тако што се будући предузетници пријављују "из фотеље", а уколико се, ипак, не одлуче за нови систем регистрације, "папирне" пријаве и потребну документацију могу подносити лично на шалтерима АПР-а или слати поштом.
Овај пројекат ће, како је оценио, допринети даљем напретку Србије на "Дуинг бизнис листи" Светске банке и осталим листама конкурентности, и у складу је са циљевима из Плана приоритетних активности за смањење административних терета за период од 2016. до 2018. године.
 |
Фото: infobiro.tv |
Директор Канцеларије за ИТ и еУправу Михаило Јовановић најавио је да ће већ од понедељка, 1. јануара, грађани Србије моћи да се лакше, јефтиније и за много краће време региструју као предузетници захваљујући новој услузи АПР-а, која ће процедуру регистрације у потпуности обавити путем интернета, од подношења захтева до добијања решења.
Јовановић је подсетио на то да је дигитализација међу приоритетима Владе Србије, а нашла је своје место и у експозеу премијерке Ане Брнабић.
Према његовим речима, дигитализација прожима различите сфере нашег живота – и пољопривреду и здравство и просвету, а када је у питању јавна управа, говоримо о електронској управи.
Желимо да имамо економичну, ефикасну и транспарентну јавну управу, а рецепт за то је модерна и свима доступна електронска управа, рекао је он, објаснивши да је њен циљ да се сви послови у првом тренутку завршавају само једним доласком на шалтер, а да ће држава за привреду и грађане обављати целокупан посао.
У другом кораку, како је навео, циљ јесте да све те активности могу да се обаве путем интернета без доласка на шалтер.
 |
Фото: infobiro.tv |
Заменик сталног представника УНДП-а у Србији Стелиана Недера подсетила је на то да УНДП пружа подршку Кабинету председника Владе од 2015. године у томе да се зацртани циљеви у процесу реформе јавне управе спроведу што квалитетније.
Увођењем ове мере доприносимо даљој трансформацији Србије, истакла је Недера и објаснила да дигитализација јавне управе доприноси бржем развоју привреде и друштва у целини.
Она је изразила уверење да је овај пројекат само почетак и да се у предстојећем периоду могу очекивати нови пројекти и мере како би се олакшао рад предузетника.