Београд, 11. август 2017. године – Помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Ђорђе Милић изјавио је данас да ће се усвајањем закона о уписима у катастар уредити упис имовине у овај регистар, а рокови за то скратити на три до пет дана.
Милић је објаснио да увођење е-катастра и е-простора значи да ће се читав процес градње, од израде планских докумената, преко издавања дозвола, до уписа онога што се изгради, радити једноставно, брзо и у електронском поступку.
Према његовим речима, циљ реформе катастра јесте да овај регистар буде сређен, уредан и ефикасан, а да грађани сам посао могу да заврше за свега неколико дана, и то у електронском поступку.
У прелазном периоду, до краја 2019. године, у плану је да се упис имовине ради и папирно и електронски, да би од 2020. године почео да функционише у потпуности електронски, као што се ради са електронским грађевинским дозволама, најавио је он.
Милић је, напоменувши да се Нацрт закона о уписима у катастар тренутно налази на јавној расправи, рекао да скраћење процедуре и прелазак на дигитално подношење захтева у катастру представљају наставак реформе грађевинских дозвола, захваљујући којима је Светска банка уврстила Србију међу првих 10 земаља реформатора у свету.
Крајњи циљ реформе катастра, заједно са новом реформом е-простор, којом ће се увести електронска процедура за усвајање планске документације, јесте да грађани добију ефикасан сервис у овој области, а Србија додатно поправи свој рејтинг на "Дуинг бизнис листи" Светске банке, указао је помоћник министра.
Он је објаснио да реформа е-простор подразумева да ће се планска документација радити у дигиталном формату, у краћим роковима, и да ће грађани имати јасан преглед за сваку катастарску парцелу да ли на њој може да се гради, да ли је реч о заштићеном подручју, као и која врста објекта је дозвољена.
Све ове реформе су међусобно повезане. С једне стране, кроз озакоњење помажемо да се озаконе куће и станови, а с друге стране, увођењем е-дозвола и потпуним уређењем рада катастра и планске документације, више нема ниједног разлога да неко гради без дозволе, нагласио је Милић.
Према његовим речима, у спровођењу свих ових реформи биће настављена досадашња пракса да се службеници који ће непосредно спроводити реформу од почетка обучавају, као што је урађено и кад су увођене е-дозволе.
Он је најавио да ће данас разговарати са начелницима свих округа у Србији о учешћу локалних самоуправа у реформи катастра и планске документације, као и о доношењу решења грађевинских инспектора и решења о озакоњењу.