Почиње кампања за већу безбедност техничких производа
Београд, 20. април 2017. године – Министарство привреде Владе Републике Србије саопштило је да, у сарадњи са Европском унијом, покреће кампању „Безбедност нема цену“ о значају и ефектима примене прописа у области безбедности производа.
Основни циљ кампање јесте подизање свести грађана да бирају електричне производе који су тестирани од стране акредитованих институција, али и привреде да једино такви производи могу да се нађу како на домаћем, тако и на захтевним страним тржиштима.
Кампања започиње акцијом указивања на "српски знак усаглашености", који представља доказ испуњености најсавременијих европских стандарда у области безбедности техничких производа.
Помоћник министра привреде Јован Петровић рекао је тим поводом да све то омогућава да се на тржиште стављају безбедни производи и штити животна средина, јер се мисли на потрошаче и њихову безбедност, што је од кључног значаја.
Министарство због тога и покреће ову кампању, чији је циљ да грађани стекну навику да, када купују технику, потраже електрични производ који на себи носи "српски знак усаглашености", баш као што потрошачи у Европи траже чувени знак ЦЕ, истакао је Петровић.
Шеф сектора у Делегацији ЕУ у Србији Штефен Худолин рекао је да је безбедност потрошача у Европској унији на првом месту.
Важно нам је и да српски потрошачи користе безбедне производе, као и да српски производи који се извозе гарантују безбедност у складу са европским нормама, навео је Худолин.
У оквиру кампање планирана је и серија информативних радионица за привреднике широм Србије, у сарадњи са Привредном комором Србије, као и интензивна сарадња са медијима у циљу указивања на важност техничке усаглашености и безбедности производа, упознавања и информисања како за потрошаче, тако и за наше привреднике.
Кампања је део твининг-пројекта „Јачање капацитета националног система за инфраструктуру квалитета и тела за оцењивање усаглашености“.
Пројекат финансира Европска унија са милион евра, у циљу унапређења система инфраструктуре квалитета у Републици Србији.
Посебна компонента пројекта односи се на помоћ привреди, потрошачима и јавности у циљу подизања свести о значају инфраструктуре квалитета, истиче се у саопштењу.