Београд, 9. март 2017. године – Државни секретар Министарства културе и информисања Владе Републике Србије Нино Брајовић изјавио је данас да је ресорно министарство, схватајући значај медијске писмености у оквиру Стратегије развоја система јавног информисања за период од 2011. до 2016. године, предвидело могућност увођења медијске писмености у систем образовања.
Брајовић је, у обраћању на Националном саветовању о медијској и информацијској писмености, истакао да је захваљујући том опредељењу медијска писменост добила место у Закону о јавном информисању и медијима, Закону о јавним сервисима, али и у законима о основном образовању и васпитању, као и о образовању одраслих.
У изради нове медијске стратегије, Министарство културе и информисања значајну пажњу посветиће даљем институционалном развоју медијске писмености, указао је државни секретар.
Према његовим речима, развој медијске писмености битан је и за унапређење дијалога који нам је веома потребан у јавном животу и јавној комуникацији.
Развој медијске писмености је не само брана од контаминираног и непрофесионално произведеног медијског садржаја, већ и један од услова унапређења културе информисања и дијалога у друштву, оценио је Брајовић.
Он је подсетио на то да је ресорно министарство у сарадњи са Делегацијом ЕУ у Србији спровело пилот кампању за медијску писменост "Ако имаш нешто реци" у девет средњих школа широм Србије.
Кампања указивања на значај медијске писмености била је намењена не само средњошколцима, него и наставницима и родитељима, рекао је он.
Ученици, чланови школских секција, предлагали су теме у области медијске писмености, а уз помоћ професора израдили су неколико нових, школских сајтова, осавременили школске часописе и произвели неколико видео формата.
Ова активност настављена је другим пројектом, који је финансирала Делегација ЕУ, а у оквиру којег су ученици школа које су учествовале у програму јачања медијске писмености посетили медијске куће и институције у неколико земаља Европске уније.
Пројекат ће бити настављен развојем дигиталних платформи за комуникацију са младима.
Брајовић је подсетио на то да ресорно министарство од 2015. године расписује посебан конкурс за суфинансирање медијских пројеката за унапређење професионалних и етичких стандарда у области јавног информисања.
Један од програмских приоритета конкурса јесте јачање медијске писмености и за две године два таква пројекта подржана су са приближно четири милиона динара и реализована у сарадњи са локалним медијима у шест српских градова, подсетио је државни секретар.
Он је истакао да је развој медијске писмености важан за јачање слободе медија, с обзиром на то да је њен циљ унапређење критичког мишљења и изражавања.
Ипак, никада не смемо изгубити из вида да је слобода медија гарантована Уставом и да се то право ничим, па ни промовисањем конкретних образаца медијског поступања од стране заинтересованих група, не сме угрозити, закључио је Брајовић.