Београд, 31. јануар 2017. године – Министар државне управе и локалне самоуправе у Влади Републике Србије Ана Брнабић истакла је да је од данас омогућено електронско плаћање накнада за обраду финансијских извештаја у Агенцији за привредне регистре, као и приступ Посебном информационом систему АПР-а за састављање и достављање извештаја за 2016. годину.
|
Фото: tanjug.rs |
Брнабић је тим поводом посетила шалтер салу Агенције за привредне регистре (АПР), и том приликом оценила да ће овај сервис у будућности значајно олакшати процедуру и поједноставити рад привреде.
Она је истакла да ресорно министарство подржава систем плаћања платним картицама за привреду, јер је то нешто на чему ће Влада Србије и сва надлежна министарства, пре свега финансија и државне управе и локалне самоуправе, посебно радити.
Остало нам је да следимо пример АПР-а и да преко портала
еУправе уведемо ову услугу плаћања платним картицама и за грађане Србије, који су то заслужили, рекла је Брнабић, нагласивши да су основа за увођење електронске управе у Србији регистри, а да је управо у АПР-у једини регистар који Србија има.
Она је најавила да ће се у овој години радити на увођењу још два велика регистра, при чему је већ почео рад на томе, а то су регистар грађана и регистар адресних података.
Директор АПР-а Звонко Обрадовић навео је да је прошле године 157.000 компанија и правних лица у Србији поднело финансијске извештаје електронским путем, уз употребу електронског потписа, али да ти извештаји нису могли да се електронски плате и да је било проблема око електронских потписа.
Сада смо успели да успоставимо систем који омогућава плаћање свим облицима платних картица. Важно за институције је да не морају да напусте Управу за трезор и не морају да отварају рачун у банци, а провизија се плаћа на идентичан начин као и до сада, односно 50 динара за износе до 2.500 динара, а два одсто за износе преко тога, рекао је Обрадовић.
Он је нагласио да је овим системом који је од данас у употреби и процес финансијске контроле решен на аутоматизован начин и да све то корисницима треба да значајно олакша живот.
Обрадовић је подсетио и на то да се финансијски извештаји подносе у два корака, односно прво статистички до 28. фебруара и они су бесплатни, а коначни извештају се плаћају и подносе се до 30. јуна.
Према његовим речима, сада је припремљена и апликација за електронско потписивање, јер је око тога прошле године било проблема.
Та апликација је, како је додао, потпуно бесплатна, а урађена је по најновијем стандарду који је усвојила Европска комисија и омогућава примање и европских сертификата.
Он је напоменуо да привредна друштва, предузетници, али и остала правна лица која имају обавезу достављања финансијских извештаја у АПР-у од данас накнаду за услугу обраде и објављивања финансијских извештаја могу да плате преко интернета и е-плаћање могу да изврше било којом врстом платне картице.
Услугу електронског плаћања платним картицама пружаће Комерцијална банка која је изабрана у поступку јавне набавке у мају 2016. године, на основу критеријума најниже провизије и најкраћег времена за трансакцију уплате.
Апликацији за е-плаћање приступа се преко интернет странице
АПР-а у регистру финансијских извештаја.