Београд, 28. септембар 2016. године – Помоћник министра трговине, туризма и телекомуникација у Влади Републике Србије Рената Пинџо поручила је данас, приликом отварања међународне конференције "Туристичко тржиште југоисточне Европе", да је Влада препознала туризам као основни покретач економског развоја земље.
|
Фото: Танјуг |
Пинџо је подвукла да се туризам, упркос бројним изазовима, показао као флексибилна привредна грана, наводећи да је у Европи забележен раст од четири одсто, а у региону седам одсто.
Овај део Европе, недовољно откривен и атрактиван, има потенцијал у туризму, истакла је она, наводећи да та област доприноси економском развоју и одлично је средство политичког маркетинга за државе.
Према њеним речима, Србија је на прагу да забележи још бољи пословни резултат у туризму у односу на прошлу годину, будући да је у првих седам месеци остварен раст од 13 одсто по питању доласка туриста, а 14 одсто када је реч о ноћењима.
Ако се желе помаци у овој области, земље региона треба да сарађују, оценила је Пинџо, подсетивши на то да је Србија покренула бројне иницијативе када је у питању регионални туризам.
Поред тога, како је додала, радиће се и на прекограничној сарадњи, као и на креирању бициклистичке туре "Путеви римских царева", која би кренула од Београда, где би се и завршила, а ишла би преко БиХ и Црне Горе.
|
Фото: Танјуг |
Министар околиша и туризма Босне и Херцеговине (БиХ) Едита Ђапо рекла је да су унапређење конкурентности и раст промета туриста важни за европски пут земаља региона, те да треба користити предности за заједнички наступ на иностраном тржишту и међународним сајмовима.
Ђапо је навела да глобална дешавања условљавају кретање туризма, објаснивши да долази до отказивања аранжмана у земљама погођеним тероризмом.
Она је у том контексту напоменула да треба искористити задовољавајући ниво безбедности у земљама региона за побољшање туристичке понуде.
|
Фото: Танјуг |
Министар трговине и туризма Републике Српске Предраг Глухаковић оценио је да постоји неколико добрих предлога за сарадњу у региону, те да је питање како упаковати тај производ и привући туристе из далеких подручја, попут Кине и Јапана.