Забележен пад укупних административних трошкова у Србији
Београд, 26. јануар 2016. године – Министарство финансија Владе Републике Србије саопштило је данас да су реформе које спроводи ово министарство, у које спадају електронско подношење пореских пријава и смањење обима административних обавеза у области рачуноводства и ревизије, утицале на смањење укупних административних трошкова, а самим тим и укупног административног оптерећења у 2014. години.
У саопштењу се наводи да је, према студији коју је УСАИД спровео применом метода стандардних трошкова, забележено да је захваљујући реформама у оквиру фискалне консолидације значајно смањено административно оптерећење, при чему су регулаторне обавезе у 2014. години коштале привреду у Србији 3,46 одсто бруто домаћег производа.
Реч је о смањењу у односу на 2010. годину, када је та цифра износила 4,2 одсто, и 2012. годину, када су те обавезе износиле 3,6 одсто. То практично значи да је, у поређењу са 2010. годином, у Србији констатован пад укупних административних трошкова од 15 одсто.
Административни трошкови опали су у укупном износу са 1,25 милијарди евра у 2010. години на 1,14 милијарди у 2014. години.
Циљ Владе Србије јесте смањење ових трошкова за 25 одсто.
Спровођење процедура попут оних везаних за радне књижице, подношење пореских пријава Пореској управи електронским путем и увођење електронских здравствених књижица, омогућиће привредницима у Србији да у наредном периоду остваре значајне додатне уштеде.
Ово је трећа студија коју је спровео УСАИД-ов Пројекат за боље услове пословања, додаје се у саопштењу.