Београд, 2. јун 2015. године – Помоћник министра културе и информисања у Влади Републике Србије Асја Драча Мунтеан и директор "Бритиш каунсила" за западни Балкан Тони О’Брајан потписали су данас међународни споразум који ће регулисати сарадњу између две институције у више области.
|
Фото: Танјуг |
Реч је о сарадњи у области јачања капацитета музеја, организацији програма стручног усавршавања за младе професионалце из Србије у Великој Британији, као и организацији конференције ”Маркетинг и комуникације институција културе у дигиталној ери”, која ће 12. и 13. јуна бити одржана у Београду.
Министар културе и информисања Иван Тасовац, који је присуствовао потписивању поменутог документа, истакао је да ће "Бритиш каунсил" и ресорно министарство овим споразумом наставити дугогодишњи заједнички рад и регулисати међусобну сарадњу у наведеним областима до краја 2016. године.
Он је указао на то да живимо у потпуно новој реалности и да је наша обавеза да све културне вредности на нови начин представимо публици, због чега је предстојећа конференција изузетно значајна.
Према његовим речима, конференција ће бити прилика за то да се директори институција културе из Србије сретну са стручњацима из Велике Британије, док ће 13. јуна бити одржан састанак са уредницима културних редакција.
Амбасадор Велике Британије у Србији Денис Киф оценио је да је споразум значајан искорак у сарадњи Министарства културе и информисања и "Бритиш каунсила", али и у приближавању српске и британске културе.
Киф је подсетио на досадашњу добру сарадњу, чији је резултат и прошлогодишња изложба графичара Хенри Мура, и оценио да ће се домаће институције кроз споразум упознати са искуствима британских музеја у привлачењу нових младих посетиоца, који су кључни за оживљавање храмова културе.
Потписаним споразумом договорена је и будућа сарадња на креирању и спровођењу посебног програма "Moving Museums", који је намењен јачању капацитета осам музеја у Србији.
Он ће обухватити стратешко и уметничко планирање, маркетинг и комуникацију институција културе, са акцентом на дигиталним комуникацијама, прикупљање новчаних средстава, диверсификацију извора прихода и развој нових публика.