Љиг, 24. децембар 2013. године – Председник Републике Србије Томислав Николић означио је данас у месту Дићи, у општини Љиг, почетак припремних радова на изградњи деонице аутопута на Коридору 11 од Обреновца до Љига, које изводи кинеска компанија "Шандонг хај-спид група".
 |
Томислав Николић |
Фото: Танјуг |
Овом догађају присуствовали су и министар грађевинарства и урбанизма Велимир Илић, министар саобраћаја Александар Антић, министар природних ресурса, рударства и просторног планирања Милан Бачевић, директор "Коридора Србије" Дмитар Ђуровић и амбасадор НР Кине у Србији Џанг Вансје.
Николић је том приликом пожелео срећу извођачима, и поручио да се без развијене инфраструктуре данас не може замислити конкурентна и напредна привреда, као ни модерна држава и друштво.
Добро развијена инфраструктура умањује ефекат дистанце између региона, интегрише национално тржиште и олакшава доступност тржиштима земаља региона, указао је председник Србије.
Он је истакао да је задатак наше земље да покаже кинеским привредницима да српски правни и привредни систем функционишу, као и да одлука о улагању у нашу земљу подразумева само уобичајени комерцијални економски ризик.
Према његовим речима, Србија одлучно креће у реализацију инфраструктурних пројеката који ће веома брзо променити њен изглед набоље, и допринети изласку домаће привреде из рецесије.
Николић је указао на то да се Србија угледа на Кину, као и да примењује развојна искуства те земље, која данас представља локомотиву светске привреде.
Он је подсетио и на традиционално добре односе Србије и Кине, уз оцену да су потписивањем споразума о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре постављени темељи засновани на капиталним инвестиционим пројектима, што је истовремено ојачало њихову привредну сарадњу.
 |
Џанг Вансје |
Фото: Танјуг |
У мају ове године са "Шандонг хај-спид групом" склопљен је уговор о изградњи две деонице: Обреновац–Уб и Лајковац– Љиг, чија је укупна дужина 50,2 километра.
Деоница од Обреновца до Уба дуга је 26,2 километра, а од Лајковца до Љига 24 километра.
На првој деоници биће изграђено 14 мостова и једна саобраћајна петља код Уба, док ће на другој постојати 16 мостова и један тунел.
Учешће српских предузећа у реализацији овог посла износиће најмање 40 одсто.