Београд, 23. децембар 2013. године – Министар саобраћаја у Влади Републике Србије Александар Антић најавио је данас да се прве активности на реализацији Пројекта модернизације железничке пруге Београд-Будимпешта на Коридору 10, за возове брзине од 100 до 200 километара на сат, очекују у 2015. години.
 |
Александар Антић и Џанг Вансје |
Антић је након састанка са члановима Радне групе за реализацију овог пројекта у Влади Србије изјавио да ће се у 2014. години радити на изради идејног пројекта, што ће пружити јаснију слику о цени радова, као и о начину њиховог финансирања.
Он је указао на то да ће Србија за тај пројекат свакако користити средства од укупне суме у износу од 10 милијарди долара, које је Кина наменила за инвестиције у 16 земаља централне и југоисточне Европе.
Према његовим речима, прве процене показују да је за модернизацију пруге од Старе Пазове до Новог Сада потребно приближно 350 милиона евра, а од Новог Сада до границе са Мађарском више од 500 милиона евра.
У складу са тим проценама, како је додао, за део пруге кроз Србију требало би издвојити највише 880 милиона евра, а за део од мађарске границе до Будимпеште готово двоструко више, с обзиром на то да је пруга кроз Мађарску у лошијем стању.
Министар је најавио да ће највероватније у јануару бити одржан заједнички састанак представника три радне групе – српске, кинеске и мађарске, и додао да ће том приликом бити настављени разговори о реализацији овог пројекта, као и да ће место одржавања овог састанка бити договорено накнадно.
Данашњем састанку присуствовали су и генерални директор Сектора за базичне индустрије Државне националне комисије за развој и реформе НР Кине Хуанг Мин и амбасадор Кине у Србији Џанг Вансје.