Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Економија > Студија изводљивости за обнову пруге Београд-Будимпешта за шест месеци

Студија изводљивости за обнову пруге Београд-Будимпешта за шест месеци

Београд, 28. новембар 2013. године – Министар саобраћаја у Влади Републике Србије Александар Антић и представници Кинеске железничке корпорације констатовали су данас да би Студија изводљивости за модернизацију пруге Београд-Будимпешта, за брзине возова од 160 до 200 километара на час, могла да буде завршена већ за шест месеци.

Фото: Танјуг

Антић је на данашњем састанку у Влади Србије објаснио да постоје две варијанте, од којих је прва извеснија и подразумева модернизацију постојеће пруге од Београда до Будимпеште, док друга предвиђа изградњу нове пруге за велике брзине возова.

Он је навео да је реч о делу железничког европског Коридора 10, који треба да има два електрифицирана колосека, за мешовити саобраћај и за брзине возова од 160 до 200 километара на час.

Министар је саопштио да ће Кина финансирати улагање у тај железнички правац из предвиђених десет милијарди долара за инвестиције у 16 земаља централне и југоисточне Европе.

Антић је навео да у овом тренутку не може да прецизира који ће вид финансирања бити у питању, али да ће при доношењу те одлуке свакако бити узета у обзир висина јавног дуга Србије.

Такође, како је додао, у региону не постоје искуства са концесијама када је у питању модернизација постојећих пруга за путнички и теретни саобраћај.

Према неким проценама, модернизација пруге од Београда до границе са Мађарском коштаће 885 милиона евра, а од мађарске границе до Будимпеште приближно 1,5 милијарди евра, рекао је министар.

Према његовим речима, након договора премијера Србије, Мађарске и Кине о том пројекту на Самиту премијера 16 земаља средње и источне Европе и премијера Кине, који је одржан у Букурешту 25. и 26. новембра, делегација Кине борави у Србији како би започела активности у циљу реализације овог пројекта.

Антић, који је национални координатор за сарадњу са Кином у оквиру тог пројекта, подсетио је на то да је кредитом Руске Федерације већ предвиђено финансирање једне деонице пруге Стара Пазова-Нови Сад у вредности од 370 милиона евра.

Он је нагласио да нема никаквих препрека за реализацију тог пројекта, и истакао да кинеске железнице бележе највећу експанзију у свету.

Министар је најавио да ће бити формиран технички тим чији је задатак да истражи које је решење најбоље за пругу Београд-Будимпешта, након чега ће моћи да се праве озбиљније процене за тај пројекат.

Управо је тај пројекат на самиту у Букурешту био у првом плану и оцењен је као најконкретнији, истакао је Антић.

Главни инжењер Кинеске железничке корпорације Хе Хуаву рекао је да ће, уколико буде прихваћена идеја за модернизацију пруге Београд-Будимпешта, прелиминарна и коначна студија изводљивости бити завршена за приближно шест месеци.

Амбасадор НР Кине у Србији Џанг Вансје истакао је да Србија од свих земаља у региону остварује најбољу сарадњу са Кином, с обзиром на то да кинеска компанија ради први европски мост у Београду, између Земуна и Борче.

Вансје је подсетио и на то да компаније из те земље раде на првој термоелектрани у Европи - ТЕ Костолац и да ће ускоро започети градњу деонице аутопута од Обреновца до Љига на Коридору 11, уз напомену да ће и прву пругу у Европи кинеска компанија градити управо у Србији.

Антић је указао на то да ће са партнерима из Кине највероватније до краја године бити потписан анекс уговора за продужење рока изградње дела приступних путева од Зрењанинског до Панчевачког пута, али и потврдио да градња самог моста неће каснити, и да ће он бити завршен до краја 2014. године.

Мост ће бити завршен у року, заједно са приступним путем са земунске стране и са борчанске стране до Зрењанинског пута, истакао је министар и додао да ће преостали део приступних путева, од Зрењанинског до Панчевачког пута, бити завршен према најавама извођача, до августа 2015. године.

Антић је подсетио на то да је реализацију пројекта на том делу успорио проблем са експропријацијом земљишта на шест парцела.


Основне информације
Пољопривреда
Индустрија, енергетика и рударство

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs