Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Економија > Модернизација пруге од Београда до Будимпеште

Модернизација пруге од Београда до Будимпеште

Београд, 10. мај 2013. године – Представници "Железница Србије" и Мађарске потписали су данас, у присуству министра саобраћаја у Влади Републике Србије Милутина Мркоњића, Меморандум о разумевању чији је циљ модернизација саобраћаја на релацији Београд–Будимпешта.

Фото: Танјуг

Мркоњић је након потписивања тог документа у Влади Србије указао на то да се возом данас од Београда до Будимпеште путује осам сати, и истакао да ће за две до три године, након реализације пројекта, воз ту релацију моћи да пређе за три до четири сата.

Укупна вредност пројекта износи 1,5 милијарди евра, а реч је о деоници која је укупно дуга приближно 400 километара, и на којој би било могуће постићи брзине и веће од 160 километара на час, навео је министар.

Он је истакао да је у питању заједнички пројекат две државе, за који би средства требало да буду обезбеђена из кредита Кине који је на располагању централноевропским земљама.

Према његовим речима, нова пруга требало би да буде електрифицирана, прилагођена за брзине веће од 160 километара на час, са два колосека, и предвиђена за мешовити саобраћај.

Мркоњић је напоменуо и да нема већих проблема везаних за експропријацију земљишта, и додао да су за спровођење пројекта најзначајнији обезбеђење средстава и брза реализација.

Сваки минут уштеде у вожњи на железницама Европе доноси три милиона евра користи. Ако сада путујемо осам часова до Будимпеште, и то време смањимо на три до четири сата, то говори о значају овог пројекта, навео је министар.

Генерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић саопштио је да укупна вредност пројекта износи приближно 1,5 милијарди евра, при чему је удео Србије око 870 милиона евра.

Он је нагласио да се пруга ремонтује и делимично гради на постојећем потезу Београд–Нови Сад–Суботица, чија је дужина приближно 200 километара.

Симоновић је навео и да је урађен идејни пројекат на једном делу пруге, док главни пројекат тек треба да се уради.

Генерални директор Мађарских државних железница Илона Давид истакла је да ће након потписивања Меморандума инжењери обе земље започети интензиван оперативни рад.

Постигли смо договор о томе да ће у другој половини јуна у Београд доћи наши стручњаци за пројектовање и да ће резултати тих разговора бити укључени у Стратегију развоја саобраћаја Мађарске која је у изради, а чији је један од приоритета железничка пруга између Београда и Будимпеште, нагласила је она.


Основне информације
Пољопривреда
Индустрија, енергетика и рударство

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs