Београд, 29. новембар 2011. године – Министар економије и регионалног развоја у Влади Републике Србије Небојша Ћирић потписао је данас са италијанским произвођачем рубља "Калцедонијом" уговор о новој инвестицији те компаније у Суботици у вредности од 20 милиона евра, који предвиђа да до 2014. године буде отворено 1.000 нових радних места.
 |
Франческо Руфоли, Саша Вучинић и Небојша Ћирић |
Фото: Танјуг |
Поменути споразум о новој инвестицији потписали су Ћирић, директор инвестиција компаније „Калцедонија" Франческо Руфоли и градоначелник Суботице Саша Вучинић.
Нова фабрика у Суботици простираће се на 18.000 квадратних метара и производиће женске мајице робне марке "интимисими", при чему ће град Суботица обезбедити земљиште без надокнаде у индустријској зони Мали Бајмок.
Ћирић је истакао да је поменута инвестиција још један доказ да је Србија ове године лидер у региону у привлачењу страних инвестиција и додао да је циљ да се, пре свега, привуку производне инвестиције намењене извозу.
Привлачење страних инвестиција, заједно са реформом и конкретним мерама Владе, најбољи је начин борбе са светском економском кризом, навео је министар.
Према његовим речима, инвестиција у Суботици само је једно у низу нових улагања у Србији, док се у развијеним земљама затварају фабрике и отпуштају радници.
Министар је саопштио да страним инвестицијама можемо да преокренемо негативан тренд присутан у нашој земљи у последње две–три године и да идемо ка смањењу стопе незапослености.
Ћирић је напоменуо да "Калцедонија" већ има фабрику у Сомбору, где је уложено више од 20 милиона евра и тренутно је запослено приближно 700 људи, као и да та компанија у том граду планира да запосли још најмање 200 до 300 радника.
Руфоли је изјавио да "Калцедонија" намерава проширење производње у Србији и Хрватској, будући да је у Италији тешко наћи услове за отварање фабрика попут Сомбора и Суботице.
"Калцедонија" у Србији од 2007. године послује под именом "Фиорано", а 2010. у Сомбору је отворила своју прву фабрику која се бави производњом дечјих, женских и мушких чарапа, купаћих костима и доњег веша.
За проширење инвестиције у Сомбору “Калцедонија” је добила додатних 800.000 евра, односно по 2.000 евра за 400 нових радних места.
Током година компанија је развила мрежу од приближно 3.000 продавница широм света, остварујући више од милијарду евра прихода.