Малопродајне цене робе и услуга у марту више за 2,6 одсто
Београд, 12. април 2011. године – Републички завод за статистику саопштио је данас да су малопродајне цене робе и услуга које се користе за личну потрошњу у марту 2011. године, у односу на фебруар ове године, у просеку више за 2,6 одсто.
Потрошачке цене у марту текуће године, у поређењу са истим месецом 2010. године, повећане су за 14,1 одсто, док су у односу на децембар прошле године више за 5,5 одсто.
Посматрано по главним групама производа и услуга класификованих према намени потрошње у марту 2011. године, у односу на претходни месец, највећи раст цена забележен је у групама Алкохолна пића и дуван (5,8 одсто), Храна и безалкохолна пића (5,3 одсто), Здравство (1,6 одсто) и Хотели и ресторани (0,7 одсто).
У групи Одећа и обућа забележен је пад цена (-0,3 одсто), док цене осталих производа и услуга нису значајније мењане.
Индекси потрошачких цена дефинишу се као мера просечне промене малопродајних цена робе и услуга које се користе за личну потрошњу, подсећа се у саопштењу.