Београд, 13. октобар 2010. године – Министар културе у Влади Републике Србије Небојша Брадић рекао је данас да ће то министарство настојати да има што активнију улогу у стварању амбијента за развој медијског професионализма и плурализма и да се не меша у уређивачку политику, осим када треба реаговати због угрожавања права појединаца, група и основних постулата јавног информисања.
 |
Фото: Фонет |
Брадић је на отварању првог регионалног "Медија прес самита 2010", у београдском хотелу ''Континентал'', истакао да држава треба да учествује у креирању услова за несметан и квалитетан рад штампаних медија, а да при томе не пређе осетљиву границу мешања у уређивачку политику.
Према његовим речима, Министарство културе је у израду медијске стратегије, као базичног документа за унапређење медијске сцене, укључило еминентне представнике медијске професије и са пажњом се односи према свим сугестијама, примедбама и критикама.
Заједно ћемо допринети стварању финалног документа који ће имати велики значај у побољшању медијског тржишта и сцене, поручио је министар и оценио да су штампани медији угрожени, и то не само у условима финансијске кризе него и појавом нових технологија.
Он је најавио да ће бити настављена подршка раду Савета за штампу, као саморегулаторном телу које би требало да има значајну улогу не само арбитрирања у кршењу професионалних и етичких норми, већ и у јачању и едукацији медијске струке и њене улоге, уз напомену да је неопходна боља сарадња између самих медија и медијских удружења.
Суфинансирање медија одвија се према транспарентним процесима јавних конкурса и прецизним критеријумима, од којих је најважнији квалитет јавног информисања, указао је Брадић.
Према његовим речима, ресорно министарство ће радити на подстицању сталне едукације медијских професионалаца, али и конзумената медијских садржаја, како би једном успостављен систем правила у потпуности заживео и постао стандард свакодневног живота медијске професије и грађана.
Први регионални "Медија прес самит 2010" окупио је више од стотину менаџера домаћих и страних новинско-издавачких компанија, агенција и оглашивача, који ће имати прилику да расправљају о стању у издавачкој индустрији, као и да укажу на нова технолошка, организациона и уређивачка решења.