Београд, 8. јун 2010. године – Министар трговине и услуга у Влади Републике Србије Слободан Милосављевић изјавио је данас да је Центар за заштиту потрошача примио 633 пријаве потрошача, од којих се више од трећине односи на остваривање права из гаранције.
Милосављевић је на конференцији за новинаре, која је одржана поводом представљања новог закона о заштити потрошача и резултата тромесечног рада поменутог центра, истакао да су се грађани јављали и због недовољног познавања услова при куповини мобилних телефона уз одговарајући тарифни пакет.
Он је објаснио да је било пуно притужби на уговоре и врло активне промотивне кампање оператера мобилне телефоније, уз напомену да су потрошачи звали и због неразумевања ставки у рачунима за гас, струју, грејање и Инфостан, као и због високих затезних камата код нередовног плаћања.
Министар је подсетио на то да је Центар за заштиту потрошача почео да ради у марту, и прецизирао да је од 633 пријаве позитивно решено више од 80 одсто, док је 138 пријава у поступку решавања.
Он је изразио очекивање да би нови закон о заштити потрошача у септембру требало да буде усвојен у Скупштини Србије.
Помоћник министра трговине и услуга Љиљана Станковић најавила је да ће ресорно министарство расписати конкурс за доделу подстицајних средстава за отварање четири саветовалишта за потрошаче на територији Србије.
Станковић је нагласила да ће право учешћа на конкурсу имати удружења за заштиту потрошача за регион у коме имају регистровано седиште.
Председник Центра за заштиту потрошача Вера Вида истакла је да је на терену примећено да трговци све више уважавају права потрошача, показују добру вољу и излазе у сусрет купцима, упркос томе што закон о потрошачима још није усвојен.