Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Економија > Слободна трговина са Европом значајна за поправљање имиџа Србије

Слободна трговина са Европом значајна за поправљање имиџа Србије

Београд, 18. децембар 2009. године – Министар трговине и услуга у Влади Републике Србије Слободан Милосављевић изјавио је данас да су слободна трговина и размена људи, идеја и капитала са Европом од великог значаја за поправљање имиџа Србије као пословног партнера и дестинације за инвестирање.

Милосављевић је на састанку са представницима “Делта Максија”, “Пикадилија” и домаћих произвођача, одржаном у Привредној комори Србије, подсетио на то да је јуче потписан Споразум о слободној трговини између Републике Србије и држава Европског удружења слободне трговине (ЕФТА), који чине Швајцарска, Норвешка, Исланд и Лихтенштајн.

Министар је истакао да су тржишта тих земаља објективно далека за производе из Србије, али да је то добра порука за инвеститоре.

Он је оценио да сви инвеститори обраћају пажњу на то када нека земља има пуно потписаних споразума о слободној трговини и могућност уласка на одређена тржишта без царине и са одређеним погодностима.

Милосављевић је подсетио на то да у нашој земљи постоји инвеститор из Норвешке, "Теленор", који је међу три највећа у Србији, док су инвеститори са Исланда присутни у фармацеутској и прехрамбеној индустрији, тако да се може рећи и да са земљама ЕФТА имамо врло значајне економске односе.

Према његовим речима, јуче потписани споразум приближава Србију чланству у Светској трговинској организацији (СТО), што је процес који је започет 2005. године и у коме је видљив напредак у свим питањима.

Милосављевић је истакао да је у трговинском ланцу “Пикадили” у Бугарској, који је приватизовао “Делта Макси”, међу 21.000 артикала само 150 српских, и оценио да наша земља не може да буде задовољна таквим билансом.

Милосављевић је указао на то да је излазак наших трговинских ланаца у иностранство најбољи начин за повећање домаћег извоза, и изразио спремност ресорног министарства да наредне године организује недељу српских производа у “Пикадилију” у Софији.

Такође, он је додао да је спољнотрговинска размена двеју земаља недовољна, при чему је дефицит на српској страни.

Директор “Пикадилија” Александар Чампаревић најавио је да ће у октобру наредне године у центру Софије бити отворен први “Темпо” на 18.000 квадратних метара, уз план да до 2013. године у Бугарској буде отворено осам таквих објеката.

Чампаревић је додао да је “Пикадили”, са 24 супермаркета на 4.000 квадратних метара, присутан у 11 градова који имају више од 100.000 становника, и додао да ће та фирма за српске произвођаче обезбедити бесплатан улазак на тржиште.

Он је најавио и да ће "Пикадили" за годину и по дана у околини Софије изградити и сопствени дистрибутивни центар на површини од 10.000 квадратних метара, за који је већ купљено земљиште.

Директор “Делта Максија” Драган Филиповић истакао је да ће та фирма у тржиште у Бугарској у наредне четири године уложити још 300 милиона евра, и подсетио на то да је у протекле две године у ту земљу инвестирано 100 милиона евра.

Филиповић је објаснио да је циљ да се у почетку помогне извозу робе из Србије преко објеката у Бугарској и Албанији, док се каснији план односи на пробој на тржишта Молдавије, Украјине и Русије.


Основне информације
Пољопривреда
Индустрија, енергетика и рударство

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs