Београд, 26. новембар 2009. године – Потпредседник Владе и министар економије и регионалног развоја Млађан Динкић изјавио је данас да је аутомобилска индустрија највећа узданица на путу ка смањењу спољнотрговинског дефицита на средњи рок.
 |
Фото: Фонет |
Динкић је на конференцији “Унапређење приступа међународном тржишту за произвођаче и добављаче у аутомобилској индустрији у Србији” истакао да су са новим инвестицијама које се планирају у Министарству економије и регионалног развоја сигурни да ће то бити грана која генерише извоз од више милијарди евра годишње.
Он је подсетио на то да је у 2008. години укупан приход у аутомобилској индустрији износио 900 милиона евра, и додао да држава аутомобилску индустрију препознаје као најперспективнију индустријску грану и због тога је посебно стимулише.
Потпредседник Владе је навео да више од 150.000 људи живи од аутомобилске индустрије и да је сада у тој бранши 86 компанија, од којих су трећина стране – највише из Словеније, Немачке и Италије.
Такође, Динкић је навео да је све више компанија из ЕУ заинтересовано за производњу делова у аутомобилској индустрији код нас због нижих трошкова, али и могућности извоза у земље ЦЕФТА, ЕУ и Руску Федерацију.
Потпредседник Владе је навео да су преговори у завршној фази и да ће се у децембру закључити уговор са италијанском компанијом “Бреда Менарини” о производњи аутобуса у “Икарбусу”.
Од произвођача који су већ најавили производњу у Србији Динкић је навео немачку компанију “Дрексел мајер” и додао да су се на тржишту Србије већ позиционирали “Грах- аутомотив” из Словеније и “ВДЛ” из Холандије који ће са новосадским “Необусом” правити и извозити аутобусе на тржиште ЕУ.
Динкић је подсетио на то да ће највећа бити “Фијатова” инвестиција и изразио наду да ће се потврдити обећања њиховог председника УО Серђа Маркијонеа да ће се са инвестицијом кренути крајем ове године.
Од подстицаја који су предвиђени за све оне који желе да производе у Србији он је навео и плаћање државе од 3.000 до 5.000 евра по новоотвореном радном месту, као и плаћање обуке преко Националне службе за запошљавање која износи 900 евра по обученом раднику.
На конференцији је указано на то да су формирање аутомобилског кластера Србије 2005. године и његов почетак 2007. године довели до значајних резултата, као што су скраћење испоруке производа у том сектору, продуктивност радника и уштеде трошкова.
Директор Аутомобилског кластера Србије Игор Вијатов изјавио је да аутомобилски кластер у Србији данас има 39 чланица, међу којима су 34 компаније и пет факултета и научно развојних институција.
Кластер подразумева умрежавање предузећа и институција ради повећања конкурентности и привлачења бољих добављача у сектору.