Почела обука стечајних управника за рад у систему ЕРС
Београд, 21. мај 2009. године – Агенција за лиценцирање стечајних управника (АЛСУ) саопштила је да је у циљу унапређења професије и квалитета рада стечајних управника, али и укупног стечајног система, развила Систем за аутоматско вођење стечајних предмета и електронско извештавање (Electronic Reporting System – ЕРС).
У саопштењу се наводи да је овај програм развијен у сарадњи са Програмом за реформу стечајног и извршног поступка (БЕС) који финансира Америчка агенција за међународни развој (УСАИД).
Систем је од марта ове године у фази интензивног тестирања, а обука свих лиценцираних стечајних управника у Србији започела је 18. маја и трајаће до половине јула.
Директор Агенције за лиценцирање стечајних управника Весна Гаћеша рекла је поводом започињања обуке стечајних управника за рад у систему ЕРС да је то корак у правцу стварања квалитетног и ефикасног законског оквира за функционисање стечајног система и развој професије лиценцираног стечајног управника.
Едукацијом и обуком, али посебно надзором над радом стечајних управника, ова агенција уложила је велике напоре како би повећала углед и интегритет професије стечајног управника, а тиме допринела и интегритету самог стечајног система у Србији, навела је Гаћеша.
ЕРС представља јединствен информациони систем у овом делу Европе намењен стечајним управницима, будући да је у потпуности у складу са домаћим правним оквиром и потребама корисника, а да при томе има уграђене и најбоље механизме проистекле из домаће и међународне праксе.
Овај систем ће омогућити стандардизацију праксе стечајних управника, аутоматизовати, и тиме знатно олакшати и убрзати вођење стечајева и администрацију самог поступка, као и омогућити прелазак на електронско извештавање као обавезни вид подношења извештаја регулаторном телу, односно Агенцији за лиценцирање стечајних управника.
Систему се приступа преко интернета, а његово коришћење значајно штеди време које стечајни управници троше на административно/бирократске активности (писање и израду извештаја, захтева, обавештења).
Током наредна два месеца, колико ће обука трајати, тренинзи ће се паралелно одвијати у две учионице у Београду и у две “мобилне учионице” по градовима у Србији.
Уз константну подршку стручњака из АЛСУ и пројекта БЕС обуку ће спровести лиценцирани стечајни управници који су претходно завршили курс за инструкторе ЕРС-а, при чему је програмом предвиђено да обуку прође приближно 400 лиценцираних стечајних управника, додаје се у саопштењу.