Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Економија > "Фијат" ће због велике тражње "пунта" морати да инвестира у проширење производње

"Фијат" ће због велике тражње "пунта" морати да инвестира у проширење производње

Београд, 15. април 2009. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар економије и регионалног развоја Млађан Динкић изјавио је данас да ће компанија "Фијат" због велике тражње "пунта" морати да инвестира у проширење производње у крагујевачкој фабрици аутомобила, а пре свега у капацитете Лакирнице.

Фото: Фонет

Динкић је новинарима, приликом рециклаже првог старог аутомобила по програму замене "старо за ново" у Железнику, рекао да ће инвестиција ићи у правцу обезбеђивања веће производње "пунта", а да ће онда ти капацитети бити искоришћени за производњу новог модела.

Министар је подсетио на то да је реконструкција фабрике у Крагујевцу већ у току, и нагласио да ће нови модел бити доступан када прође криза, а да је до тада и "пунто" добро решење.

Он је најавио и могућност проширења тржишта за програм "старо за ново" и на подручје Републике Српске, о чему ће се наредних месеци разговарати са представницима те земље и домаћим банкама које имају филијале у Републици Српској.

Када је реч о томе колики су приходи Србије од посла са продајом "пунта", Динкић је навео да од сваког новог аутомобила "Застави" остају 722 евра и да се од тога исплаћују зараде запосленима, али и други материјални трошкови, као што су гас и струја.

Он је најавио и да су проблеми у вези са дуговањима за струју које има "Застава" решени, будући да је са локалним комуналним предузећима договорено да се направи репрограм заосталих дуговања, при чему ће се текуће обавезе редовно измиривати.

Поводом најављеног опорезивања аутомобила, министар је истакао да ће се водити рачуна да се високим пореским стопама не обухвате власници аутомобила од 2.000 до 2.500 кубика, а да власници џипова и свих осталих модерних возила веће кубикаже од 3.000 кубика буду опорезовани.

Програм замене старих аутомобила за крагујевачки "фијат пунто", уз попуст од 1.000 евра, почео је данас, навео је Динкић и додао да је засад обезбеђен новац за замену 5.000 аутомобила, али да се са пословодством "Фијата" преговара о повећању тог броја.

Разговарамо са менаџментом "Фијата" и ако до половине године буду увели уградњу делова српских произвођача у "пунто" Влада Србије повећаће субвенције за рециклажу аутомобила, нагласио је он.

Министар је рекао да се о томе тренутно разговара с петнаестак произвођача из Србије.

Он је навео да ће са менаџментом "Фијата" разговарати о наставку планираних инвестиција у Крагујевцу након завршетка посла око "Фијатовог" преузимања америчког "Крајслера".

Према његовим речима, почетак замене старих аутомобила за нови "пунто" неће помоћи само "Застави", јер је почетак индустрије рециклаже, а Влада Србије помоћи ће онима који желе да се баве рециклажом да набаве савремену опрему повољним кредитима Фонда за развој.

Директор предузећа "Фијат Србија" Ђовани де Филипис изјавио је да ће се учинити све да испоруке аутомобила новим купцима буду обављене што пре.

Ми убрзано радимо на томе да испоручимо друге аутомобиле у складу са захтевима купаца, рекао је Де Филипис и навео да очекује да ће програм замене "старо за ново" наићи на добар одзив.

Министар животне средине и просторног планирања Оливер Дулић најавио је да ће сва возила бити рециклирана онако како се то ради у Европској унији, тј. да ће свака од компоненти бити рециклирана на еколошки начин, без угрожавања животне средине.

Цена "пунта" износи од 6.999 до 9.699 евра, зависно од опреме, што значи да ће цена са попустом износити од 5.999 до 8.699 евра.

Попуст се може остварити уз рециклажу старих аутомобила, произведених пре 1. јануара 1999. године, односно оних чији мотори не испуњавају еколошки стандард еуро 3, а аутомобили који се рециклирају морају бити у возном стању.

Програм могу користити власници аутомобила регистрованих у Србији, возила којима је истекла регистрација после 1. марта 2009. године и држављани Србије који возе аутомобиле регистроване у Црној Гори а овлашћење за управљање аутомобилом издато им је пре 1. јануара 2008. године.

Према упутству објављеном на сајту Министарства економије и регионалног развоја, купац који жели да купи "пунто" уз попуст од 1.000 евра требало би прво да са продавцем склопи предуговор у којем се прецизира рок испоруке возила.

Стари аутомобил се предаје центру за рециклажу на дан преузимања новог аутомобила, а купац добија потврду о пријему и таблице рециклираног аутомобила.

Купац потом у полицијској станици предаје таблице, саобраћајну дозволу и потврду центра за рециклажу и добија саобраћајну дозволу на којој је доказ о одјави возила.

Према упутству, купац је дужан да са тим документима оде код продавца аутомобила са којим ће закључити уговор којим је предвиђено остваривање попуста од 1.000 евра.

Листа овлашћених центара за рециклажу отпадних возила објављена је на сајту Министарства животне средине и просторног планирања.


Основне информације
Пољопривреда
Индустрија, енергетика и рударство

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs