Цене у фебруару више у односу на јануар за 1,2 одсто
Београд, 13. март 2009. године – Републички завод за статистику саопштио је данас да су цене производа и услуга више у фебруару у односу на јануар за 1,2 одсто, при чему су потрошачке цене у фебруару 2009. у поређењу са истим месецом 2008. године повећане за 10,7 одсто, а у односу на децембар 2008. више су за 3,4 одсто.
Посматрано по главним групама производа и услуга класификованих према намени потрошње у фебруару 2009. године, када се упореди са претходним месецом, највећи пораст цена забележен је у групама транспорт 6,3 одсто, алкохолна пића и дуван 2,2 одсто, ресторани и хотели 0,8 одсто, храна и безалкохолна пића 0,7 одсто и намештај, покућство и текуће одржавање 0,5 одсто.
Цене осталих производа и услуга нису се битније мењале.
Индекс потрошачких цена се дефинише као мера просечне промене малопродајних цена робе и услуга које се користе за личну потрошњу и обрачунава се по методологији усклађеној са препорукама за обрачун индекса цена на мало у ЕУ (хармонизовани индекс цена).