Београд, 22. август 2018. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да ниједан километар ауто-пута неће бити отворен, а да није безбедан за саобраћај.
Михајловић је поновила да ће Коридор 10, и ка југу и ка истоку, бити завршен до краја године, и најавила да ће Министарство од Инжењерске коморе, која је независни орган, тражити одузимање инжењерских лиценци свим одговорнима за пад косине у Грделичкој клисури.
Инсистирам на две ствари – прва је безбедност, а друга одговорност. Министарство ће захтевати да се свим инжењерима, који су од 2010. до 2018. године ставили потписе на пројекте косине која је пала у Грделици, као и свима који су одобрили 11 ревизија на пројекту, одузму лиценце, нагласила је она.
У питању је, како је навела, велики инфраструктурни пројекат и најтеже градилиште у Европи. Када се деси оваква проблематична ситуација, неопходно је укључити БИА и друге органе који ће помоћи да се утврди да ли је првобитни пројекат из 2010. био добар, зашто је препројектовање дуго трајало и како косина није решена раније.
Наш посао је, с друге стране, да се косина што пре санира, нагласила је Михајловић и истакла да верује у органе који ће утврдити одговорност због обрушавања поменуте косине.
Истовремено, она је поновила да се
мостови у Србији редовно одржавају и да су безбедни, али да је наложила ванредну контролу због размишљања која су се појавила у јавности и да бисмо показали грађанима у каквом су стању наши мостови.
Према њеним речима, предузећа „Путеви Србије“ и „Инфраструктура железнице Србије“ издвајају велики новац за одржавање мостова и ванредни надзор ће показати да ли је потребно обезбедити додатна средства у буџету за њихову реконструкцију и одржавање.
Михајловић је истакла да је упућен допис свим градоначелницима и председницима општина да обезбеде контролу и надзор мостова који су у надлежности локалних самоуправа.
Министарство је, како је подсетила, формирало тимове који ће најпре извршити контролу на три најфреквентнија моста – Газели, Панчевачком и мосту преко Бешке, након чега ће наставити контролу и других мостова, као што је мост на Ади.