Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Конференције за новинаре > Стубови Стратегије развоја трговине очување малих и средњих предузећа и јачање конкуренције

Стубови Стратегије развоја трговине очување малих и средњих предузећа и јачање конкуренције

Београд, 29. октобар 2008. године – Министар трговине и услуга у Влади Републике Србије Слободан Милосављевић најавио је данас да ће следеће недеље Влади упутити предлог измена Стратегије и политике развоја трговине.

Фото: Танјуг
Милосављевић је на конференцији за новинаре, одржаној у Влади Србије поводом сто дана рада Министарства, навео да су стубови поменуте стратегије очување малих и средњих предузећа, јачање конкуренције на српском тржишту и омеђавање тржишта на које ће привреда Србије преко домаће трговине моћи да пласира своје производе.

Он је саопштио да Министарство трговине и услуга завршава иницијативу према којој ће фискалне рачуне морати да издају практично сви осим јавног сектора и продаваца на зеленим пијацама, чиме буџет Србије неће бити напуњен новим порезима, већ обухватањем “сиве економије”.

Према његовим речима, отворена је и 24-часовна телефонска линија за пријављивање неправилности у раду тржишних инспектора, а очекује се да ће то утицати и на повећање ефикасности инспекцијске службе, најпре у Министарству, а затим и у целој Србији.

Министар је додао да је у последња четири месеца било значајних активности на пољу законодавства, где су усвојени предлози закона о електронској трговини и закона о општој безбедности, завршен је Нацрт закона о заштити конкуренције, а у припреми су и закон о заштити потрошача и закон о трговини.

Он је оценио да је Србија засада добро прошла у својим напорима да претрпи што мање последица финансијских проблема у свету, и изразио уверење да ће и у наредним годинама бити сачуване растуће перформансе наше привреде.

Морамо да смањимо јавну потрошњу, морамо више да рачунамо на домаће изворе и да очувамо девизне резерве које су највећи гарант макроекономске стабилности и укупне финансијске стабилности у нашој земљи, указао је Милосављевић.

Истовремено, министар је најавио да ће Национална изложба Србије "Чувајмо пријатељство, градимо будућност" бити одржана у руском граду Краснодару од 5. до 7. новембра.

Он је прецизирао да ће на изложби учествовати 55 српских предузећа из области грађевинарства и индустрије грађевинских материјала, намештаја, пољопривредно-прехрамбене, фармацеутске и текстилне индустрије, индустрије дечје одеће и обуће, као и робе широке потрошње.

Милосављевић је такође рекао да су организатори ове манифестације, чији се трошкови процењују на приближно 15 милиона динара, Влада Србије и Привредна комора Србије.

Циљ изложбе је представљање могућности извозне понуде српске привреде, као и интензивирање активности српских предузећа у Русији а пре свега у региону Краснодара, јер се у тој области налази град Сочи у којем ће бити одржане Зимске олимпијске игре 2014. године, објаснио је министар.

Према његовим речима, Национална изложба у Краснодару афирмисаће могућности учешћа српских предузећа у инвестиционој изградњи овог руског региона.

Председник Привредне коморе Србије Милош Бугарин саопштио је да ће Национална изложба бити одржана на 1.500 квадратних метара изложбеног простора на централном краснодарском тргу, и додао да ће то бити прилика за унапређење традиционално добрих економских односа са Русијом.

Укупна робна размена Србије и Русије у 2007. години износила је приближно три милијарде долара, а у првих осам месеци ове године 2,8 милијарди долара, навео је он.

Русија је, и поред негативног салда у робној размени који је прошле године износио 2,17 милијарди долара, а у првих осам месеци ове године више од две милијарде долара, и даље први партнер Србије код увоза са учешћем од 15,31 одсто, а пети у извозу са учешћем од око 5 одсто, прецизирао је Бугарин.

Он је истакао да за успешан продор на руско тржиште није довољно само постојање институционалног оквира већ је потребан и добар маркетинг који ће креирати и позиционирати српске производе намењене извозу стварањем препознатљиве робне марке и на тај начин повећати конкурентност.

Бугарин је најавио и да ће Националну изложбу Србије у Краснодару отворити председник Владе Србије Мирко Цветковић.


Аудио/видео прес
Тонски и видео записи са конференција за новинаре чланова Владе Републике Србије

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs