Београд, 23. октобар 2008. године – Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић најавио је данас да ће део обилазнице око Београда, од Орловаче до саобраћајне петље у Остружници, бити пуштен у саобраћај 2. новембра.
Мркоњић је на конференцији за новинаре, одржаној поводом сто дана рада тог министарства, упутио позив представницима медија да у суботу, 25. октобра, са њим обиђу градилиште на обилазници, које, преко Остружничког моста, треба да споји Ибарску магистралу са Добановцима и даље према аутопуту – према Новом Саду и Нишу.
Говорећи о плановима изградње саобраћајне инфраструктуре у Србији, он је поновио да се за време мандата ове владе мора завршити путни Коридор 10, а железнички Коридор 10 у наредних седам година, и урадити већи део посла на оспособљавању пловног пута кроз Србију.
Министар је изразио задовољство ребалансом буџета за ову годину, који је предвидео приближно 2,5 милијарди динара за завршетак деонице Коридора 10, од Лесковца до Левосоја.
Према његовим речима, за Коридор 10 у наредне четири године биће издвојено приближно четири милијарде евра, од чега ће за путни део бити издвојено 1,6 милијарди, а за железнички 1,1 милијарда евра, док ће за осталу путну мрежу по Србији бити предвиђено око 400 милиона евра.
Мркоњић је навео да ће за саобраћајну инфраструктуру у овој години бити издвојено укупно 40 милиона евра, у следећој години 760 милиона, у 2010. години 1,1 милијарда евра, у 2011. години 1,3 милијарде и 2012. године приближно 760 милиона евра.
Средства ће бити обезбеђена из иностраних кредита и из буџета Србије, при чему ће од приватизационих прихода бити издвојено приближно 20 одсто средстава, објаснио је министар.
Када је реч о изградњи железничке мреже, Мркоњић је рекао да је у плану изградња двоколосечне пруге на Коридору 10, која ће моћи да издржи брзину возова од 160 до 200 километара на сат.
Он је најавио да ће изнети предлог министру економије и регионалног развоја Млађану Динкићу да се у Крагујевцу у склопу "Фијатове" фабрике организује производња италијанских возова "Пендолино".
Према његовим речима, ти возови су идеални за наше пруге јер не захтевају савременији доњи построј и на постојећој мрежи могли би да саобраћају од 20 до 30 одсто брже од садашњих возова.
Истовремено, Мркоњић је рекао да ће концесиони уговор за изградњу аутопута Хоргош–Пожега бити споразумно раскинут највероватније за десет дана, при чему ни држава Србија, ни конзорцијум "Алпина Пор", неће имати штете.
Министар је најавио да ће концесионару бити враћена банкарска гаранција и одређени део трошкова које је имао за израду пројектне документације, и додао да ће Влада Србије размотрити да ли је и држава имала одређене штете, и евентуалну надокнаду за то највероватније ће затражити од концесионара.
Он је указао на то да преговоре обавља радна група, коју предводи председник Владе Мирко Цветковић, и додао да би требало учинити напор да се споразумно раскине уговор и да се не иде на међународну арбитражу јер би тако обе стране имале штету.