Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Конференције за новинаре > Ратификацијом ССП-а до већих средстава из претприступних фондова Уније

Ратификацијом ССП-а до већих средстава из претприступних фондова Уније

Београд, 9. септембар 2008. године – Министар економије и регионалног развоја у Влади Републике Србије Млађан Динкић изјавио је данас да ће једна од значајних користи за грађане од примене Споразума о стабилизацији и придруживању бити и то што ће велики број производа увезених из земаља ЕУ бити јефтинији.

Динкић је на конференцији за новинаре, одржаној у Влади Србије, објаснио да то значи да ће појефтинити увозна роба из ЕУ, док ћемо од 1. јануара наредне године имати двоструко нижу царину на увоз аутомобила из ЕУ, што се очекује након примене Прелазног трговинског споразума са Унијом, који обухвата и постепено снижење царина.

Према његовим речима, овим прелазним споразумом предвиђено је да од 1. јануара царина буде 14 одсто, а Србија ће предложити измену царинског закона паралелно са усвајањем закона о буџету за 2009. годину, којим ће царина на увоз аутомобила из ЕУ бити смањена на 10 одсто, док ће за остале земље остати на нивоу од 14 одсто.

Министар је нагласио да ће наша земља када постане кандидат за чланство у ЕУ, што се очекује у првој половини 2009. године, имати и већи приступ средствима из претприступних фондова ЕУ почев од 2010. године.

Он је подсетио на то да је председник Републике Борис Тадић већ покренуо ту иницијативу и да ће уследити серија дипломатских активности Србије на том пољу, и додао да убрзање пута ка ЕУ води и ка укидању виза за све грађане Србије.

Динкић је на конференцији саопштио да изградња деонице пута Хоргош – Нови Сад неће бити део споразумног раскида уговора са концесионаром "Алпина-Пор".

Он је објаснио да ће та деоница највероватније бити грађена расписивањем тендера, а на који начин и којим средствима, биће познато после седнице Националног савета за инфраструктуру.

Министар је нагласио да су све стручне анализе показале да је цена од 220 милиона евра коју је понудио конзорцијум "Алпина-Пор" нереална и да изградња те деонице не би била скупља од 150 милиона евра.

Овај аутопут не може да буде део споразумног раскида, ићи ће се на тендер и типски уговор, где ће онај ко прихвати те услове и да најнижу цену градње и најбоље рокове добити тај пројекат, рекао је он и указао на то да је реално да ова деоница пута буде завршена у року од 15 до 18 месеци од тренутка започињања градње.

Динкић је такође навео и да ће бити размотрена могућност да се изградња ове деонице подели на више делова како би се постигла што већа конкуренција домаћих фирми, оборила цена и убрзали радови.

Према његовим речима, имајући у виду досадашње проблеме приликом уговарања посла, ићи ће се на то да се уведу међународни стандарди преговарања и да се у пракси омогући то да уколико извођач не може да испуни услове, буде уведен други извођач радова који може да испоштује задате рокове.

На питање зашто се Уговор о концесији једноставно не раскине, министар је одговорио да су стручњаци проценили да то не би било једноставно и да се на тај начин не би могле избећи арбитраже, при чему би наша земља добила те арбитраже, али би изгубила доста времена.

Истовремено, Динкић је саопштио и да се рад на Уговору о заједничком улагању "Фијата" и Владе Србије налази у завршној фази и да ће следеће недеље бити прослеђен топ менаџменту "Фијата".

Он је објаснио да ће после тога уследити утврђивање тачног датума потписивања уговора и потврдио да све иде како је и планирано, али да је реч о интензивном и правно захтевном послу о дефинисању свих параграфа Уговора.

Указујући на опредељење Владе да се развија ауто-индустрија у Србији, министар је рекао да су тим поводом данас у Београд стигли и представници италијанског "Ивека", једног од највећих произвођача камиона у Италији.

Према његовим речима, они су заинтересовани за озбиљну инвестицију у Крагујевцу, али не да праве камионе, већ аутобусе, при чему је за Србију од важности да та индустрија постане конкурентна и да наша земља почне да извози робу широке потрошње уместо што је увози.

Треба да анимирамо инвеститоре који ће производити производе широке потрошње и извозити их из Србије, а аутомобилска индустрија је одличан партнер за то, истакао је министар.

Он је такође најавио да ће следеће недеље боравити у тродневној посети Немачкој током које ће се у Штутгарту састати са представницима пословодстава аутомобилских компанија "Мерцедес" и "Фолксваген".

Динкић је подсетио на то да је "Фијату" држава дала разне подстицаје за долазак на српско тржиште, и додао да ће Влада упутити предлог да само још један велики произвођач добије такве подстицаје.

Морамо ићи по систему ко се први јави добија најповољније услове, а ко се касније јави добро је дошао, али не може рачунати на значајне државне подстицаје, већ само на оне класичне, објаснио је министар.

Он је оценио да је крајњи циљ анимирање инвеститора не само за производњу готових производа у аутомобилској индустрији већ и делова за ауто-индустрију, као и да ће се том логиком држава водити у наредном периоду.

Динкић је рекао и да процена тржишне вредности Нафтне индустрије Србије (НИС), коју је урадио "Дилојт и Туш" на 2,2 милијарде евра, мора да се користи као основа за преговоре о продаји те компаније Русима јер је то, како је навео, фер вредност укупне трансакције.

Министар је поновио да је задовољан зато што је данас ратификован енергетски споразум са Русијом, и додао да је Влада Србије спремна да одмах почне преговоре о склапању уговора који ће га пратити.

Он је указао на то да протокол у којем је наведено да је цена за 51 одсто НИС-а 400 милиона евра, уз обавезу “Гаспромњефта” да уложи и 500 милиона евра до 2012. године, са правног гледишта није део енергетског споразума са Русијом.

Међутим, како је додао, постоји нека врста моралне обавезе јер је тај документ потписан.

“Гаспром” ће имати обавезу и да од грађана и радника НИС-а који добију бесплатне акције те компаније откупи акције по цени која ће бити одређена на основу процене "Дилојт и Туша" да је тржишна вредност 100 одсто капитала 2,2 милијарде евра, навео је министар.

Динкић је подсетио на то да се за акције НИС пријавило 12.126 садашњих и бивших радника те компаније који ће укупно добити приближно 4,4 одсто акција.

Држава ће имати 21,6 одсто акција, грађани 15 одсто, радници 4,4, а “Гаспромнејфт” 51 одсто акција НИС-а, прецизирао је он.

Министар је такође рекао да је годишњи капацитет гасовода “Јужни ток” кроз Србију од 10 милијарди кубних метара недовољан да би то био магистрални гасовод, и оценио да би његов капацитет требало повећати на 15 до 18 милијарди кубних метара годишње.

Динкић је саопштио и да је данас почела реализација пројекта свеобухватне реформе прописа (СРП) у нашој земљи, којим ће се смањити бирократске процедуре и који би требало да буде завршен у року од 18 месеци.

Процењено је да у Србији постоји приближно 15.000 различитих закона, подзаконских аката и прописа на републичком нивоу, од којих би једна трећина требало да буде укинута, навео је он.

Министар је истакао да ће на тај начин административни трошкови бити мањи за 25 одсто и најавио да ће у оквиру овог пројекта бити креирана електронска база прописа која ће
омогућити лакше пословање предузетницима и компанијама у нашој земљи.

Према његовим речима, пројекат ће чинити више фаза, тако да ће после прављења електронске базе свих прописа уследити фаза анализе од 31. марта до краја августа 2009. године, у коју ће бити укључени грађани, невладине организације, привредна удружења и предузетници.

Они ће моћи да дају препоруке Влади Србије о томе шта треба уклонити из овог компликованог система, након чега ће уследити приговори регулаторних тела, а затим и одржавање седнице Владе на којој ће из правног система једнократно бити елиминисан низ прописа.

Динкић је најавио и да ће бити уведена и пракса "ћутања администрације" како би се пројекат спровео у најкраћем могућем року, и објаснио да би то значило да уколико се по укидању конкретног прописа одређени административни орган не изјасни у одређеном року, сматраће се да је он прећутно прихватио његову "елиминацију".

Он се осврнуо и на позитивне примере "гиљотине прописа" у свету, какав је случај Кореје, где је након спровођења те реформе приближно 49 одсто прописа стављено ван правне снаге, а 22 одсто прописа је поједностављено.

Такође, у Мексику је после ове реформе скоро 54 одсто прописа стављено ван снаге, а 27 одсто поједностављено, навео је министар и додао да су такву успешну реформу имале и Шведска и Белгија, док су у Хрватској управо завршили тај процес.

Поменути пројекат имаће приоритет у наредном периоду и сва министарства биће у обавези да именују координатора у овом поступку, нагласио је Динкић.


Аудио/видео прес
Тонски и видео записи са конференција за новинаре чланова Владе Републике Србије

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs