Београд, 29. мај 2008. године – Министар трговине и услуга у Влади Републике Србије Предраг Бубало изјавио је да је Влада данас донела одлуку о прерасподели средстава за реализацију НИП-а са пројеката који нису започети или не могу бити реализовани у овој години на пројекте чија реализација је започета и за које је потребно више новца.
Бубало је на конференцији за новинаре, одржаној након седнице Владе, рекао да је том одлуком предвиђено да средства планирана за обилазницу Ириг, у вредности од 100 милиона динара, буду пребачена на изградњу и санацију магистралних и регионалних путева у североисточној индустријској зони Инђија, па ће тај фонд бити удвостручен и износиће 200 милиона динара.
Он је указао на то да је Влада такође одлучила да се средства у износу од 70 милиона динара која су била намењена Министарству за телекомуникације пребаце Канцеларији за Национални инвестициони план и да она се користе као интервентна средства за пројекте.
Министар је истакао да је на седници такође усвојена и информација о потребним изменама законске регулативе у складу са захтевима Светске трговинске организације (СТО) који се односе на либерализацију трговине услугама.
На седници је, како је навео, усвојено решење о давању сагласности за расподелу добити Јавног предузећа за авиотранспорт „Јат ервејз“, које је прошле године пословало са профитом од 300 милиона динара.
Истовремено, Бубало је додао да је
гориво у Србији морало поново да поскупи за 12,48 одсто, иако је јасно да ће нове цене допринети повећању инфлације за 0,68 одсто.
Он је објаснио да се размишљало и о смањењу акциза, али се од тога одустало јер би, да су акцизе смањене за предвиђени износ поскупљења, републички буџет био у минусу за 10 милијарди динара.
Бубало је рекао да је министар финансија Мирко Цветковић на данашњој седници упознао чланове Владе са анализом која је рађена за 10 држава региона, а према којој су, када је гориво у питању, у шест држава у региону акцизе веће него у Србији, док четири земље имају мање процентуално учешће акциза у цени нафте него наша земља.
Према његовим речима, када је дизел гориво у питању (Д2), фискална оптерећења су у девет држава већа, а само у једној су мања него у Србији.
Бубало је објаснио да је истраживање рађено за Аустрију, Мађарску, Словенију, Хрватску, Босну и Херцеговину, Албанију, Црну Гору, Румунију, Бугарску и Македонију.
Министар је нагласио да се показало да најниже акцизе и фискална захватања има Босна и Херцеговина, док се код свих осталих земаља проценат захватања креће у распону од 56 до 50 одсто.