Београд, 8. април 2008. године – Министарство здравља Владе Републике Србије започело је кампању побољшања односа и комуникације између лекара и пацијената под називом "Здравље се осмехом преноси".
Министар здравља Томица Милосављевић изјавио је на конференцији за новинаре, одржаној тим поводом у Прес центру Танјуга, да је та акција продужетак прошлогодишње кампање "Имате право" и да ће трајати неколико недеља, а биће праћена спотовима и штампаним материјалом који ће бити дистрибуиран здравственим установама.
Он је указао на то да се чак 90 одсто људи у нашем здравственом систему жали на нељубазност особља, и додао да је у комуникацији са болесним људима помањкање љубазности и пристојности узрок бројних проблема.
Према његовим речима, сваки пацијент треба да буде јединка са својим специфичностима, а не број, дијагноза или дневни распоред, при чему људи обично памте доктора и медицинску сестру првенствено по љубазности, топлини и пристојности.
Милосављевић је навео да је тешко радити са људима, али и подсетио на то да здравствени систем постоји због људи, тако да у здравству, од квалитета комуникације и првог контакта, некада зависи и успех лечења.
Циљ и задатак кампање "Здравље се осмехом преноси" је континуирани рад Министарства здравља и здравствених радника на побољшању односа и комуникације између лекара и пацијената.
Министарство здравља ће у оквиру кампање одржати четири регионалне конференције – 14. априла у Београду, 15. априла у Нишу, 16. априла у Новом Саду и 18. априла у Крагујевцу, на којима ће лекарима и медицинским сестрама бити изложена "Успешна комуникација", коју је припремио председник Друштва психолога Србије Првослав Плавшић, док је у оквиру ових конференција припремљено и изненађење у виду четири играна сегмента са познатим глумцима.
Министарство ће истовремено увести и "бели телефон", чији ће број бити доступан непрекидно и на њему ће грађани моћи да поставе разна питања и упуте замерке на које ће, у року од седам дана, добијати писмени одговор надлежних.