Београд, 9. фебруар 2008. године – Министар просвете у Влади Републике Србије Зоран Лончар отворио је данас на Филолошком факултету у Београду 24. традиционалне Зимске сусрете учитеља, који су окупили неколико хиљада просветних радника из читаве Србије.
Лончар је на отварању сусрета рекао да је више него икад данас изражена потреба да се српска држава избори за свој идентитет, односно да се избори за национални, духовни и економско-материјални интегритет.
У оквиру тога је и наше настојање да се доследно и принципијелно боримо свим интелектуалним и правним средствима против свих оних који настоје да нам неправом и голом силом одузму 15 одсто територије, Косово и Метохију, истакао је министар пред учитељима Србије.
Он је изразио уверење да борба за наше интересе има смисла ако свако у својој области деловања даје пуни допринос, сматрајући да учитељи треба да утичу на смањење неписмених и непросвећених грађана.
Министар просвете је новинарима, након отварања скупа, рекао да Министарство просвете очекују озбиљне активности на побољшању стања у целокупном просветном систему.
У склопу тих активности припрема се и решење поводом захтева студената за изједначавањем дипломираних и мастер студија, с обзиром на то да академска заједница није успела ни након аутентичног скупштинског тумачења одредбе Закона о високом образовању да реши тај проблем, указао је Лончар.
Зимски сусрети учитеља, 24. по реду, окупили су у згради београдског Филолошког факултета неколико хиљада просветних радника из целе Србије.
Они ће током једнодневног скупа разговарати између осталог и о развоју инклузивног образовања, перманентном стручном усавршавању просветних радника, квалитету уџбеника и другим питањима.
Сусрет су организовали Савез учитеља Србије и Друштво учитеља Београда, и током године такви скупови биће одржани у десет градова Србије и окупиће око 7.000 учитеља.
Циљ одржавања оваквих сусрета је да информише учитеље о актуелностима у образовању, али и да укаже на неопходност подршке државе учитељима у реализацији њихове професионалне и законске потребе да се перманентно стручно усавршавају.