Београд, 4. септембар 2007. године – Министар економије и регионалног развоја у Влади Републике Србије Млађан Динкић оценио је данас да је процес приватизације и реструктурирања друштвених предузећа убрзан и нагласио да је то један од услова за повећање продуктивности.

ВИДЕО:
Конференција за новинаре Министарства економије и регионалног развоја
Динкић је на конференцији за новинаре, говорећи о првих сто дана рада Министарства економије и регионалног развоја, навео да је завршен тендер за приватизационог саветника за “Јат” и да би Влада Србије 6. септембра требало да потврди одлуку тендерске комисије да то буде фирма "Ротшилд", која је прворангирана на тендеру.
Министар је указао на то да су на тендер пристигле две понуде, при чему је "Ротшилд", који је прошле године проглашен водећим у овој области, дао бољу понуду.
Он је најавио да ће крајем новембра бити одржана аукција за продају хотела "Континентал" и “Генексовог” комплекса у Београду, док ће на пролеће на продају бити понуђени и “Генексови” хотели на Копаонику.
Према његовим речима, Београду је потребно да појача своје хотелске капацитете и њихов квалитет, тако да се очекује и тендер за приватизацију “Јатовог” хотела на Славији.
Динкић је саопштио да је планиран и почетак приватизације рехабилитационих центара у Србији, која ће бити покренута продајом Рехабилитационог центра “Меркур” у Врњачкој Бањи и центра у Бањи Ковиљачи.
За те установе постоји интересовање највећих европских инвеститора у области бањског туризма, а приватизације ће обавезати нове власнике да задрже један број кревета за потребе Министарства здравља и рехабилитацију осигураника из Србије, објаснио је Динкић.
Истовремено, он је истакао да Србија ове године први пут очекује више од 500 милиона долара прихода од туризма и подсетио на то да су завршени и мастер планови за развој туризма на Старој планини, Палићу, Власини и Тари.
Према његовим речима, планови за развој туризма на Старој планини и Палићу, за чију ће реализацију бити потребно 500 милиона евра, односно 100 милиона евра, биће представљени потенцијалним улагачима на Сајму туризма у Минхену следећег месеца.
Динкић је изразио очекивање да ћемо привући и приватне инвеститоре и да ће радови почети већ наредног пролећа, и најавио да ће Министарство наредне недеље проследити Влади предлог измена и допуна Закона о приватизацији, којима ће приватизација друштвених предузећа бити окончана до краја следеће године.
Министар је објаснио да ће законом бити прецизирано да се у случају раскида уговора за продају предузећа са првопласираним на тендеру, прелази на преговоре са другопласираним понуђачем како би се избегла ситуација понављања тендера, као што се десило у случају РТБ Бор.
Тендер за продају крагујевачке фабрике “Застава аутомобили” биће расписан у децембру, рекао је Динкић и потврдио да је у припреми и тендер за продају “Застава камиона”, при чему је циљ да се пронађу добри стратешки партнери за обе компаније до краја 2008. године.
Према његовим речима, до сада је најмање пет компанија показало интересовање за “Заставу”, међу којима су “Форд”, “Џенерал моторс”, “Фијат”, индијска компанија “Тата” и неке кинеске компаније.
Србија је спремна да понуди боље услове од било које друге државе у региону инвеститорима који желе да улажу у аутомобилску индустрију, истакао је министар и додао да су у току и преговори о продаји Фабрике аутомобила Прибој (ФАП) са чешком компанијом “Татра”, која је једина откупила тендерску документацију.
Понудили смо им посебне погодности за учешће у приватизацији јер нам је стало да камионска индустрија у Србији опстане, указао је министар и додао да ће ускоро у Војводини бити отворена и нова фабрика шасија за камионе који превозе аутомобиле, а инвеститор је француска компанија “Лор”.
Државни секретар за економске односе са иностранством Министарства економије и регионалног развоја Јасна Матић саопштила је да је јуче разговарала са представницима руско-кинеске компаније АМС која је заинтересована за куповину “Застава камиона” и још неких мањих фабрика из “Групе Застава”.
Преговори са представницима компанија из Пекинга и Уљановска биће настављени и постоји велика вероватноћа да они у Србији покрену производњу камиона које ће пласирати на европско и регионално тржиште, указала је Матић.