Београд, 20. јул 2007. године – Министар за дијаспору у Влади Републике Србије Милица Чубрило представила је данас резултате анкете коју је ово министарство у сарадњи са агенцијом "Стратеџик маркетинг" организовало међу нашим људима из дијаспоре у време трајања "Видовданског сабора" 28. и 29. јуна.
Чубрило је на конференцији за новинаре истакла да је циљ анкете да укаже на основу будуће сарадње са дијаспором и процени приоритете у решавању захтева и проблема наших сународника у иностранству.
Она је нагласила да анкета, која је обухватала низ области, као што су избори, информисање, сарадња матице и дијаспоре, држављанство, војна обавеза и други проблеми и питања, није спроведена на репрезентативном узорку већ је реч о "пригодном узорку" чланова српске дијаспоре који су, као најзаинтересованији, учествовали у раду "Видовданског сабора".
Према њеним речима, Министарство за дијаспору и агенција "Стратеџик маркетинг" дошли су до закључка да дијаспору највише интересују боља економска и културна сарадња која укључује очување националног идентитета.
Директор "Стратеџик маркетинга" Срђан Богосављевић прецизирао је да су у анкети учествовали старији представници дијаспоре, и то углавном мушкарци, али да су резултати истраживања ипак створили слику о потребама дијаспоре у целини.
Анкетирани су том приликом изјавили да је већина наших људи у дијаспори заинтересована за учешће у изборима, али да многи од њих нису уписани у бирачке спискове, као и да су бирачка места сувише удаљена.
Они су такође изразили уверење да су добро информисани о догађајима у Србији, а као најчешће изворе навели су телевизију, интернет и дневне листове "Франкфуртске вести", "Политику", "Вечерње новости" и "Блиц".
Упитник који је Министарство формирало као основ за наставак истраживања биће постављен на
сајту Министарства за дијаспору, а користиће га и волонтери
у башти Министарства током летњег периода и истраживачи "Стратеџик маркетинга" на терену.