Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Унапређење заштите потрошача кроз информисање о њиховим правима

Унапређење заштите потрошача кроз информисање о њиховим правима

Ниш, 15. март 2007. године - Министар трговине, туризма и услуга у Влади Републике Србије Бојан Димитријевић оценио је данас да је најважнији задатак Националног програма заштите потрошача Србије за период од 2007. до 2012. године образовање и информисање купаца о њиховим правима и начинима остваривања тих права.

Димитријевић је на отварању научног скупа о унапређењу заштите потрошача, који је поводом Светског дана потрошача организован на Економском факултету у Нишу, рекао да је у том послу неопходна сарадња државних органа, привреде и независних потрошачких организација.

Он је указао на то да је поменутим програмом, који је Влада усвојила 18. јануара, предвиђено да се у Србији формира мрежа саветодавних центара преко којих ће локалне организације за заштиту потрошача размењивати информације.

Према његовим речима, у току ове године треба да се формирају четири саветодавна центра, а од 2008. до 2012. године још шест центара, уз напомену да је један од приоритетних послова успостављање информативног система који ће, са приближно два милиона евра, финансирати Европска унија.

Министар је објаснио да је доношење Националног програма заштите потрошача један од предуслова за потписивање Споразума о стабилизацији и придруживању са ЕУ, с обзиром на то да се цела економска политика Уније заснива на заштити потрошача.

Србија је обавезна да своје стандарде у тој области усклади са европским, тако да ово министарство ради на укључивању у програме Уније, с циљем да се добије одговарајућа помоћ, истакао је Димитријевић.

Такође, он је навео да је на заштити потрошача већ доста урађено доношењем одговарајућих закона и уношењем одредаба у Устав Србије, уз напомену да међу приоритете спада и измена Закона о заштити потрошача, доношење годишњих оперативних планова, као и покретање специјалног часописа, о чему је већ постигнут договор са "Прегледом".

Бубало је најавио да ће у току наредне недеље, у сарадњи са Саветом за заштиту потрошача, бити покренут програм СМС-а преко мрежа "Телеком" и "Теленор", што ће потрошачима омогућити да добију одговарајуће информације.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs