Београд, 23. јун 2006. године - Министар за капиталне инвестиције у Влади Републике Србије Велимир Илић изјавио је интервјуу за данашње издање дневног листа "Вечерње новости" да је Србија отворила врата за велике инвестиције и да коначно крећу озбиљни пројекти.
Илић је пре свега указао на радове на изградњи железничке станице “Прокоп”, пројекат вредан више од 200 милиона евра, и додао да ће широм Србије до краја године “у асфалт бити уграђено" око 300 милиона евра.
Министар је истакао да ће бити уговорени и послови на обнови и изградњи путева вредни приближно две милијарде евра, уз напомену да је реч о пројектима за чију је реализацију потребно две и више година.
Он је нагласио да се не одустаје ни од пројекта изградње аутопута од Хоргоша до Јадрана и да су у току преговори са Црном Гором о изградњи појединих деоница овог аутопута.
Према његовим речима, заједнички је интерес да тај аутопут постане крак Коридора 10 с обзиром на то да нам је ЕУ дала шансу и рок од три године да комплетирамо овај коридор.
Када је реч о аутопуту од Ниша до границе са Бугарском, Илић је рекао да су у току преговори са Светском банком и европским банкама, тако да постоји могућност да се тај пројекат финансира из кредита или комбиновано, уз концесије.
Министар је напоменуо да су Грци веома заинтересовани за активирање Хеленик плана јер би се изградњом аутопута од Лесковца до границе са Македонијом привукли туристи не само из Србије, већ и из средње Европе.
Илић је, говорећи о аутопуту од Новог Сада до Бешке који гради аустријска фирма "Алпина Мајредер", објаснио да се са радовима касни зато што су неки пројекти, међу којима и овај, стопирани од Међународног монетарног фонда (ММФ) јер је пробијена граница инвестирања.
Међутим, указао је он, сада је добијено "зелено светло" и изградња ће бити настављена.
Министар је навео да још није добио извештај тендерске комисије за санацију постојећег моста код Бешке.
Оно што је сигурно је да национални конзорцијум неће бити носилац овог посла јер Србија за тај пројекат нема новца, рекао је министар и додао да је Европска банка за обнову и развој дисквалификовала наш конзорцијум, због чега постоје две могућности - да се не гради тај мост или да се посао додели другом понуђачу, с тим што нису спорне остале чланице конзорцијума већ само "Мостоградња" која не испуњава услове јер има дуговања.