Нови Сад, 8. фебруар 2006. године - Министар трговине, туризма и услуга у Влади Републике Србије Бојан Димитријевић изјавио је данас да је туризам развојна шанса Србије и потенцијално најзначајнији извозни производ.
Димитријевић у Скупштини Војводине на презентацији прве фазе Стратегије развоја туризма Србије подсетио на то да је ова привредна грана прошле године остварила рекордних 305 милиона долара директних девизних прихода и да би туризам за десетак година могао донети више од две милијарде долара прихода годишње.
Међутим, он је указао на то да уколико желимо вишеструко повећање тог износа, морамо брзо и ефикасно да радимо и покренемо велика инвестициона улагања на свим нивоима.
Министар је објаснио да је идеја Стратегије развоја туризма Републике Србије да Србију подели на неколико кластера по концепту конкурентности, уз напомену да Војводина тренутно у томе предњачи.
Он је оценио да је Војводина у туристичком развоју за сада највише одмакла јер је у тој привредној грани препознала своју развојну шансу, тако да ће, према новој стратегији развоја, покрајина бити један од најзначајнијих кластера на које ће туристичка Србија бити подељена.
Дунав је, уз остале реке, вероватно у Војводини најважнији ресурс, који би требало да буде фактор интеграције са суседним и земљама средње Европе, попут Немачке и Аустрије, које би имале интерес да овде инвестирају, рекао је министар.
Димитријевић је упозорио на то да највећи проблем може представљати хаотични развој јер поједине локалне самоуправе раде саме за себе и несихронизовано и указао на то да је важно ствари радити заједнички и створити јединствен мастер план за Дунав, од којег ће сви имати много више користи.
Према његовим речима, Србија има потенцијала за неколико десетина пута већи приход од туризма, али је за постизање тога потребно стварање система и свести како би сви ресурси и потенцијали били умрежени и искоришћени на најбољи могући начин.
Министар је наговестио неколико великих захвата ове године у области туризма као што су завршетак најважнијих послова у дефинисању туристичких брендова Србије, наставак великих инвестиција у комуналну инфраструктуру, убрзана приватизација великих хотела и окупљање највећих домаћих инвеститора ради улагања у туризам.
Такође, Димитријевић је најавио скоро оснивање државне агенције за развој туризма која ће обезбедити основе за озбиљна страна улагања.
Многобројним представницима војвођанског туризма министар је представио резултате прошлогодишњег истраживања туристичких потенцијала Србије, као и предлоге развојних мера које је урадила једна од најугледнијих европских консултантских кућа у туризму "Horwath & Horwat Consulting" из Загреба.
Данашњем састанку присуствовали су и покрајински секретар за привреду Синиша Лазић, професор на Економском факултету у Београду Стипе Ловрета, као и Миро Драгичевић из "Horwath & Horwat Consulting".