Београд, 30. децембар 2005. године - Министар трговине, туризма у услуга у Влади Републике Србије Бојан Димитријевић изјавио је данас да се то министарство у години на измаку највише ангажовало на доношењу закона који регулишу тржиште.
Димитријевић је у интервјуу за агенцију Танјуг подсетио на то да су ове године донети закони о заштити конкуренције, потрошача, ценама и о оглашавању и истакао да су ови акти усаглашени с европском регулативом и правилима Светске трговинске организације.
Најављујући усвајање закона о трговини за почетак 2006. године, он је рекао да се упоредо са заокруживањем законодавног оквира кроз доношење тог системског закона, али и закона о електронској трговини, робним резервама, робним берзама и о бањама, очекује усвајање стратегије развоја туризма и израда и реализација стратегије брендирања.
Према његовим речима, на тај начин биће дефинисани дугорочни приоритети у развоју туризма, док ће кроз програм подстицајних средстава и оснивање Фонда за развој туризма бити јачана мала и средња предузећа и стваран амбијент подстицајан за улагање.
Министар је најавио да ће већ почетком године почети са радом Комисија за заштиту конкуренције, као и да предстоји израда и доношење подзаконских аката везаних за примену Закона о заштити конкуренције.
Почетком године очекује се и доношење националног програма заштите потрошача, који ће бити усклађен са политиком заштите потрошача у ЕУ, напоменуо је министар и додао да ће у складу с тим програмом бити утврђен детаљан годишњи програм активности надлежних органа, као и програми деловања организација потрошача.
Он је истакао да ће Министарство у 2006. години интензивирати кампању "Купујмо домаће, обновимо Србију", као и да ће после усвајања закона о трговини у оквиру Министарства бити формирана агенција за брендирање.
Димитријевић је објаснио да ће првенствени задатак ове комисије бити удруживање напора различитих домаћих фирми у креирању робних марки, а комисија ће издавати и маркице којима ће гарантовати да производи и услуге својим квалитетом задовољавају светске стандарде и да су подобни за тржиште ЕУ, као и да је производ домаћег порекла.
У сарадњи са Светском туристичком организацијом планирано је утврђивање посебне методологије обрачуна туристичке потрошње, такозваних "туристичких сателитских рачуна", указао је Димитријевић и рекао да ће та организација обезбедити техничку и стручну помоћ кроз обуку кадрова, као и помоћ у проналажењу иностраних донатора за пројекат.
Министар је навео да ће мисија Светске туристичке организације од половине марта 2006. до марта 2007. године у Србији бити ангажована на изради пројекта развоја сеоског туризма, а послаће и стручњаке који ће анализирати законе и прописе у циљу њховог усаглашавања са европским стандардима.
Почетком године биће оформљен конгресни биро Србије, а током 2006. и агенција за развој туризма, при чему ће у континуитету бити праћена реализација страних инвестиционих програма и заједничких улагања у туризму, нагласио је Димитријевић.
Он је изразио очекивање да ће реализација планираних активности допринети бржем опоравку привреде, посебно сектора трговине и туризма, њеном динамичнијем и снажнијем расту, повећању конкурентности, продуктивности и профитабилности, као и остварењу неприкосновеног циља - бољег животног стандарда и квалитета живота грађана Србије.