Београд, 27. децембар 2005. године - Министар за капиталне инвестиције у Влади Републике Србије Велимир Илић изјавио је да је у обнову и изградњу нових путева у Србији ове године уложено приближно 450 милиона евра, док је у развој телекомуникацијске инфраструктуре инвестирано још око 300 милиона евра.
Илић је у интервјуу за агенцију Танјуг оценио да су реконструкцијом значајног дела путне, железничке и телекомуникацијске инфраструктуре створени услови за развој читаве Србије и њено ефикасније прикључење Европској унији.
Он је подсетио на то да је приоритет Министарства током ове године била обнова путне инфраструктуре и припремање домаћих магистрала за прикључење европским коридорима.
У 2005. години реконструисан је и комплетно изграђен део пута Панчево-Вршац-румунска граница, затим прилаз Новом Саду, обновљене су Ибарска и Шумадијска магистрала и аутопут према граничном прелазу са Хрватском, а започети су и радови на аутопуту Бешка-Нови Сад, навео је министар.
Врло брзо требало би да буде завршен тендер за избор извођача радова на изградњи моста на Дунаву код Бешке, за шта су средства већ обезбеђена, наговестио је он.
У значајне резултате Илић је уврстио и комплетну реконструкцију пута до македонске границе и граничног прелаза Хоргош, а у току су и радови на обнови граничног прелаза Батровци.
Према Републици Српској урађен је нов пут до Раче, а код Борове главе санирана су "уска грла” на саобраћајници од Златибора ка Новој Вароши, рекао је министар и додао да је ове године пуно улагано и у унапређење брдско-планинске инфраструктуре, при чему је највише урађено на Копаонику где су обновљене жичаре, а зимски центри су новим путевима повезани са Кривом Реком, Брусом, Александровцем, Крагујевцем, Крушевцем и Ваљевом.
Илић је истакао да је поред улагања у путеве значајно инвестирано и у железничку инфраструктуру и да је реконструисан железнички правац Ниш-Димитровград, да је обновљено 19 мостова и тунела за комбиновани превоз, а реконструисана је и пруга према Ваљеву, као и 15 километара пруге према Новом Саду и обновљен возни парк куповином нових или ремонтовањем око 1.000 вагона.
Кад је реч о набавци нових железничких вагона, министар је нагласио да су резултати истраге показали да није било кршења закона, уз напомену да је предузеће ”Железнице Србије”, иако су државне субвенције све мање, ове године знатно уштедело и повећало приходе за приближно 25 одсто у односу на прошлу годину.
Према његовим речима, ”Железнице Србије” су од свих јавних предузећа имале најбоље резултате у започетим процесима реструктурирања, док је у ”Јат ервејзу” било највише проблема због штрајкова и прекида саобраћаја.
За “Јат ервејз” треба имати више разумевања и уз подршку Владе треба да се започне набавка нових авиона јер најмлађа летелица има 23 године, рекао је Илић и напоменуо да су у току преговори са “Ер басом” о набавци нових авиона.
Он је навео да ће, након што буде изабран приватизациони саветник, започети приватизација и у области телекомуникација.
Коментаришући проблем наплате дивиденди ПТТ-а од “Мобтела”, Илић је рекао да ће тај мобилни оператер морати да измири све обавезе према држави до нове године, јер ћемо у противном ући у принудну судску наплату свих дугова и тако разрешити све проблеме.
Према његовим речима, питање власништва у тој компанији разрешиће судска арбитража која се води у Цириху, после које ће бити приватизован “Мобтел”, што ће створити услове за увођење трећег мобилног оператера у Србији.
Од капиталних инвестиција започетих у Београду, Илић је као најзначајније поменуо обилазницу око главног града и нову железничку станицу “Прокоп”, а за следећу годину најавио је реконструкцију Панчевачког моста и Газеле.
Извођач радова на изградњи “Прокопа” биће изабран у фебруару, када би требало да буде започета изградња подземног и комерцијалног дела станице, најавио је министар и додао да ће измештањем путничког саобраћаја са садашње железничке станице бити ослобођене десетине хектара најбољих локација на Савском амфитеатру.
У значајне овогодишње резултате убраја се и изградња нових насеља у поплављеном подручју средњег Баната, где су, уз примену новог система јефтине градње, по систему “кључ у руке” обезбеђене куће мештанима Међе и Јаше Томића по цени од само 225 евра по квадрату, указао је Илић.
Показали смо да се изградња квалитетних кућа без посредника и у сарадњи са општином може постићи са 225 евра по квадрату, што је најјефтинија градња на подручју Републике, рекао је он и најавио да ће за Нову годину у Јаши Томићу бити усељена једна нова вишеспратна зграда, док су још три у изградњи.
Приоритет Министарства у наредној години је развој пловних путева на Сави и Дунаву, нагласио је Илић и додао да ће велика пажња бити и даље усмерена на изградњу аутопутева, посебно ка Новом Саду и пута Ниш-Димитровград, као и на завршетак тендера за “Прокоп”, обилазницу око Београда, моста на Дунаву код Бешке и изградњу магистралног гасовода Софија-Ниш.
Он је указао на то да је крајње време да се направи национална стратегија развоја, првенствено инфраструктуре у Србији.