Београд, 29. октобар 2018. године – Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић и министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић разговарали су данас са истакнутим наставницима основних и средњих школа о наставку реформе образовања и унапређењу рада тих установа у Србији.
Ово је трећи састанак премијерке и ресорног министра са наставницима који као саветници помажу колегама да примене нова решења у образовању.
Том приликом је истакнуто да су ови састанци прилика за решавање конкретних проблема са којима се наставници суочавају у пракси, као и да се њихово залагање учини видљивим.
Брнабић је истакла да је улагање у образовање и подршка наставном кадру, који жели да унапреди наставу, од великог значаја за развој наше земље, која тежи да се прилагоди захтевима четврте индустријске револуције.
Шарчевић је указао на то да и даље треба радити на унапређивању квалитета рада на свим нивоима и свим кључним областима, подизању нивоа одговорности свих актера у образовању и стварању услова за већу ефикасност у раду, што су кључни захтеви које је донео нови системски закон из 2017. године.
На састанку је разговарано о реформи курикулума која је покренута и ове школске године, о искуствима у коришћењу еДневника, као и о искуствима у дуалном образовању.
Највише предлога за унапређење рада у школама односило се на даљу дигитализацију образовања, професионални развој наставника, вредновање наставника и њихове дигиталне компетенције, као и на квалитет образовања и васпитања.
Такође, истакнут је и значај ђачких задруга, као модела ваучера за одлазак у центре попут Петнице или Тршића.
Премијерку и министра просвете, науке и технолошког развоја наставници из Сомбора и Владичиног Хана информисали су о искуствима које њихове школе имају у раду са децом мигрантима, истакавши да су она искључиво позитивна.
Неки предлози покренули су нове иницијативе, те је тако Техничка школа у Кули добила подршку за успостављање Центра за енергетску ефикасност и одрживи развој.
У току је и израда акционог плана за системско унапређење образовања деце са посебним потребама, који би требало да буде завршен до краја године.
Брнабић је током састанка истакла да очекује да Србија ускоро постане пуноправна чланица Европске организације за нуклеарна истраживања – CERN, у којој се за наставнике физике организују додатне обуке.