Београд, 18. октобар 2018. године – Министарство просвете, науке и технолошког развоја Владе Републике Србије саопштило је да се настава у 84 средње стручне школе у Србији реализује кроз неки од укупно 32 дуална образовна профила, што значи да је у овом тренутку 23 одсто школа укључено у дуални образовни систем, чија потпуна примена почиње од школске 2019/2020. године.
У саопштењу се наводи да је то закључено на конференцији „Дуално образовање у Србији 2018: текући резултати и будући изазови”, коју је организовала Швајцарско-српска трговинска комора.
Министар Младен Шарчевић је рекао да је, приликом креирања Националног модела дуалног образовања, швајцарски систем представљао узор, објаснивши да је тај модел прилагођен условима у Србији, и да има велику подршку Швајцарске у имплементацији кроз заједничке пројекте.
Према његовим речима, Министарство просвете, науке и технолошког развоја, у сарадњи са домаћим и страним партнерима, тренутно ради на изради методологије за имплементацију дуалног образовања и оквира за мониторинг и евалуацију.
Сви образовни профили усклађени су са стандардом квалификације и планом и програмом наставе и учења, истакао је Шарчевић.
Амбасадор Швајцарске у Србији Филип Ге указао је на важност питања како повезати образовање са пословним светом.
Усвајање Закона о дуалном образовању и Закона о квалификацијама показују опредељеност Србије, али остаје да се види како ће они бити примењени у пракси, рекао је Ге.
Он је нагласио да ће у наредне четири године Швајцарска уложити девет милиона евра за запошљавање младих у Србији.
Председник Швајцарско-српске трговинске коморе Мајо Мићовић поручио је да ће увођење аутохтоног модела дуалног образовања утицати на лакше запошљавање младих у Србији.
То ће омогућити квалитетну запошљивост српских младих кадрова, прилику иностраним и домаћим привредницима да лакше пронађу сараднике за своје пројекте, и, свакако, даће прилику младима да не одлазе у иностранство, већ да остану у земљи, истакао је Мићовић.
На конференцији су говорили и помоћница министра просвете за дуално и предузетничко образовање Габријел Грујић и шеф Одељења за истраживање образовних система Швајцарског економског института при Федералном институту за технологију у Цириху Урсула Ренолд.
Укупан број ученика у дуалном образовању је 4.500, док је ове школске године 3.500 ђака уписано у дуалне образовне профиле.
Такође, ове године је око 600 компанија исказало интересовање да се у њима спроводи учење кроз рад за ученике који су уписали дуалне образовне профиле.
У текућој школској години уведено је 12 нових профила у складу са потребама тржишта рада, у областима информационих технологија, машинства, грађевине, производње и прераде хране, хотелијерства и туризма и других области.
Израђен је и Правилник о ученичким задругама, по којем школа може да оснује ученичку задругу са циљем подстицања развијања позитивног односа ученика према раду и професионалне оријентације, повезивања наставе са светом рада, развијања свести о одговорности за преузете обавезе, као и развоја позитивног односа према тимском раду и предузетништву, додаје се у саопштењу.