Топола, 16. октобар 2018. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић указао је данас на то да је развој дуалног образовања и предузетничког духа веома битана ствар јер ће омогућити смањење незапослености и бржи развој српске економије.
Шарчевић, који је обишао Основну школу "Живко Томић" у Доњој Шаторњи код Тополе и Средњу школу "Краљ Петар први" у Тополи, истакао је да је циљ увођења дуалног образовања стварање услова који ће омогућити да млади остану у Србији.
Сваки регион у Србији има своје специфичности и зато је потребно да, у сарадњи са локалном самоуправом, образујемо децу у оним профилима који ће им омогућити да након школовања нађу посао и остану у својој средини, истакао је министар.
Он је указао на то да Министарство просвете са академском заједницом и привредом, ради и на увођењу дуалног образовања у високом школству и додао да ова врста образовања обезбеђује услове за стицање, усавршавање и развој компетенција ученика и студената, у складу са потребама тржишта рада.
Министар је подсетио на то да је на годишњој скупштини Светске банке, која је недавно одржана на Балију, истакнуто да људски ресурси постају све значајнији фактор, када се мери улагање у развој неке земље.
Када је реч о ТИМС истраживању које се бави математичким постигнућима, он је навео да се Србија налази на 27 месту, и додао да ће се већи напредак видети када се сви реформски процеси у образовању заврше, као и да ће се то одразити и на боље резултате Писа тестирања.
Шарчевић је данас у ОШ "Живко Томић" у Доњој Шаторњи присуствовао креативној радионици ученика те школе који већ годинама праве поклоне, а затим их продају у хуманитарне сврхе, након чега је обишао и радове на изградњи нове фискултурне сале и присуствовао дигиталном часу српског језика.
У Средњој школи "Краљ Петар први" министар је са руководством разговарао о развоју дуалног образовања и увођењу нових образовних профила, имајући у виду да Топола има две фабрике – воћару у Јарменовцима и модну конфекцију у Тополи.
Током обиласка школе било је речи и о изградњи ученичког дома, јер велики број ученика не живи у Тополи, наводи се у саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја.