Београд, 2. октобар 2018. године – Помоћник министра државне управе и локалне самоуправе у Влади Републике Србије Марина Дражић изјавила је данас да је у овој години издато 30 одсто мање папирних извода у односу на претходну годину, што значи да су грађани мање стајали у редовима пред шалтерима и плаћали таксе на папирне изводе, јер је држава то чинила за њих.
Дражић је објаснила да се евиденције о грађанима, матичне књиге дигитализују, односно пребацују у електронски облик да би и подаци из њих могли да се размењују између институција и служби, и додала да је овај посао готово завршен јер је 98 одсто података из матичних књига пребачено у електронски облик.
До краја године очекујемо да овај посао буде окончан у потпуности, између осталог и због тога што ће матичари од 1. јануара 2019. године имати обавезу да раде директно у Регистру матичних књига, рекла је она.
Дражић је истакла да се са МУП-ом ради на томе да се и Књига држављана прикључи овим електронским евиденцијама, што ће за грађане значити да и уверења о држављанству могу добити било где у Србији, без обзира на место где је чињеница држављанства уписана.
Круна свега овога што радимо биће Централни регистар становиништва. На том задатку смо заједно са Канцеларијом за ИТ и Кабинетом председнице Владе. Биће то једна свеобухватна евиденција, са свим подацима о грађанима који се сада налазе у различитим регистрима, нагласила је Дражић.
Органи и службе ће, како је најавила, моћи да по службеној дужности прибављају податке за услуге које пружају грађанима и свака промена у некој од евиденција биће аутоматски ажурирана у Централном регистру становништва.
Према њеним речима, на тај начин грађани неће прилагати бројну документацију да би остварили неко своје право у поступку, већ ће органи по службеној дужности, на брз и економичан начин, прибављати све потребне податке из Централног регистра становништва.