Београд, 17. јун 2018. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да је вредност новог инвестиционог циклуса у путној инфраструктури, са пројектима који треба да почну да се реализују, приближно пет милијарди евра.
|
Фото: Танјуг |
Михајловић је, за недељно издање дневног листа “Политика”, рекла да нови инвестициони циклус, између осталог, укључује пројекте изградње Фрушкогорског и Моравског коридора, ауто-пута Ниш-Мердаре-Приштина, као и пројекат ауто-пута и брзе саобраћајнице Рума-Шабац-Лозница.
Она је указала на то да вредност инвестиција које се данас реализују и које су договорене износи приближно 16 милијарди евра, док се вредност нових инвестиција процењује на приближно пет милијарди евра.
За Фрушкогорски коридор имамо завршену документацију за три деонице и четврта се ради, имамо меморандум са кинеском компанијом „Чајна комјуникејшн констракшн компани“ (ЦРБЦ), а следеће недеље почињу разговори о комерцијалном уговору, прецизирала је Михајловић.
Очекивана вредност изградње је више од 400 милиона евра. Надамо се да би до јесени требало да се договоримо, а радови не могу да почну пре следеће године, између марта и маја, нагласила је она.
Михајловић је, говорећи о друмском Коридору 11 и изградњи ауто-пута Ниш-Мердаре-Приштина, рекла да је за Србију важно да кроз Црну Гору и Албанију добије излаз на море, али и да обезбеди ауто-пут за наше становништво које живи на том подручју, као и бржи проток робе.
Она је најавила да ће нове деонице ауто-пута на Коридору 11 од Обреновца до Љига бити пуштене у саобраћај у септембру или октобру, а да од марта почиње градња дела ауто-пута између Прељине и Пожеге.
У Софији на самиту у јулу треба да потпишемо уговор о финансирању са кинеском Ексим банком за ту деоницу, која ће коштати око 450 милиона евра, додала је Михајловић.
Она је, када је реч о Моравском коридору, односно ауто-путу Појате-Прељина, оценила да је тај пројекат важнији од свих других, не рачунајући Коридор 10.
За градњу су заинтересовани амерички „Бехтел“ и кинески ЦРБЦ. Обе компаније због водних услова и заштите од поплава нису могле да дају процену вредности, али и једни и други сматрају да ће она коштати најмање 700 милиона евра, истакла је Михајловић.
До 1. августа имаћемо готов пројекат и пустићемо их да дају предлоге за финансирање, а ми бисмо хтели што пре да потпишемо уговор, навела је она.