Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности потпредседника > Реконструкција пруге Пожаревац-Мајданпек готова до 21. новембра

Реконструкција пруге Пожаревац-Мајданпек готова до 21. новембра

Пожаревац, 3. јун 2018. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић обишла је данас радове на реконструкцији пруге Пожаревац - Мајданпек и најавила да ће та пруга у дужини од 90 километара поново оживети од 21. новембра, када ће бити пуштена у саобраћај.

Фото: mgsi.gov.rs

Михајловић је рекла да ће путнички возови на тој прузи после реконструкције моћи да саобраћају просечном брзином од од 80 км на сат.

Она је истакла да је та пруга од изузетног значаја за привреду и развој тог дела Србије.

Инфраструктура железнице Србије је 21. маја почела реконструкцију регионалне пруге Пожаревац - Мајданпек, у дужини од 90,2 километара и ремонтом пруге биће створени услови за поновно успостављање путничког саобраћаја између Пожаревца и Мајданпека, а време путовања са садашњих четири сата биће скраћено на 75 минута.

Потпредседник Владе је захвалила железничарима што су успели да сачувају железницу упркос тешким тренуцима.

Овде ћемо подићи брзину на 80 км на сат, затим на прузи Београд - Будимпешта ћемо имати 200 км на сат, а надамо се и на делу од Београда ка Нишу, навела је потпредседник Владе.

Михајловић је рекла да је Србија још 1882. годне имала прву пругу код Мајданпека, иако је званично прва пруга која је пуштена у саобраћај била пруга Београд - Ниш 1884. године.

Ову пругу радимо из сопствених средстава са нашим запосленима и материјалима са Коридора 10 и убеђена сам да можемо и на другим регионалним пругама тако да радимо, рекла је Михајловић.

На питање колико је урађено у претходних годину дана пошто ће Влада Србије крајем јуна обележити годину дана рада, Михајловић је подсетила да се радило на реконструкцији око 250 км пруга, као и да се радило на улагању у железницу чији су пројекти укупно вредни шест милијарди евра.

Она је напоменула је да су пројекти у саобраћајној инфраструктури укупно вредни 16 милијарди евра.

Србија ове године завршава свој Коридор 10, пуштамо део Коридора 11 од Обреновца до Прељине, почињемо да градимо Прељина - Пожега, покрећемо пројекат за аутопут Београд - Сарајево и друго. Наш план је да Пожаревац повежемо брзом саобраћајницом или аутопутем од 17 км и ради се потребна документација, а радови се очекују следеће године. Затим реконструкција 164 км ђердапске магистрале од Пожаревца до Кладова и очекујемо да завршимо документацију до средине следеће године и онда да кренемо у реконструкцију, истакла је она.

Михајловић је додала да је пројекат путног "Коридора Исток" који треба аутопутем да повеже источну Србију најтежа инвестиција и да ЦИП ради на пројектној докуметнацији и да тек треба да се пронађе начин за финансирање.

В.д. генерални директор Инфраструктуре железнице Србије Мирољуб Јевтић је рекао да су објавили конкурс за пријем 25 нових отправника возова који ће радити на тој прузи.

Јевтић је напоменуо и да је објављен и тендер за реконструкцију пруге Јајинци - Мала Крсна чија је вредност 40 милиона евра и 10 милиона евра за реконструкцију станице у Малој Крсни, што ће бити финансирано средствима ЕБРД-а. 

Он је захвалио Влади Србије што улаже у српске пруге и нагласио да ће ове године бити ремонтовано више од 250 км регионалних пруга, као и да ће до краја августа бити завршена пруга од Шапца до Брасине код Лознице односно границе са Републиком Српском.

Такође, Јевтић је истакао да је пруга Пожаревац - Мајданпек веома значајна за развој Луке Прахово, Железару Смедерево, РТБ-а Бор и друго.

Железничари у Србији данас обележавају и славу Свети цар Константин и царица Јелена, јер је тога дана 1889. године Краљевина Србија преузела управљање над српским железницама, а потпредседник Владе Зорана Михајловић је присуствовала сечењу славског колача.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs