Београд, 1. јун 2018. године – На данашњи дан прошле године у Србији је прорадио информациони систем "еЗУП", који омогућава бржу и ефикаснију услугу грађанима који више не морају да проводе време шетајући од шалтера до шалтера, прикупљајући податке којима држава већ располаже.
Запослени у јавној управи могу брзо и једноставно да приступе подацима који су им потребни за одлучивање у управним поступцима које воде, све у циљу веће ефикасности у пружању услуга грађанима Србије.
У првих годину дана, 245 органа почело је да користи информациони систем ”еЗУП”, а овим путем разменили су тачно 208.095 докумената, које су до пре само годину дана грађани прикупљали сами.
На овај начин грађанима је уштеђено више од 500.000 часова, а држава је остварила уштеду од приближно 20 милиона динара на штампању и издавању папира.
Данас "еЗУП" повезује 18 база података осам великих институција у Србији: матичне књиге Министарства за државну управу и локалну самоуправу, базе МУП-а, Пореске управе, Фонда ПИО, Националне службе за запошљавање, Централног регистра обавезног социјалног осигурања, Републичког геодетског завода и Министарства правде.
Ово је велики корак у аутоматизовању административних поступака и значајан искорак ка увођењу модерне електронске управе у Србији која ће бити у служби грађана и привреде.
Систем "еЗУП" је само једна од великих реформи које спроводи Влада Србије у трансформацији јавне управе у сервис грађана.
Град Смедерево је највећи корисник "еЗУП"-а и пример је добре праксе међу јединицама локалне самоуправе.
Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић посетиће овај град у наредне две недеље да би скренула пажњу на важност тога да све локалне самоуправе у потпуности крену да користе овај систем како би били на услузи грађанима и како нигде у Србији грађани више не би били курири државним институцијама.
Систем "еЗУП" највише користе органи локалне самоуправе, а највећи појединачни корисник је Министарство унутрашњих послова.
Поред приступа подацима из 18 база података, еЗУП нуди и услугу која се зове "општи захтев" и која омогућава службеницима да комуницирају са другим органима уколико имају потребу за подацима који нису садржани у ових 18 база података које "еЗУП" тренутно нуди и на тај начин додатно убрза процес који је грађанин покренуо.
Влада Србије у потпуности разуме да, иако данас постоје и техничке могућности и правни оквир који обавезује све органе да користе "еЗУП" како би пружали брзу, једноставну и квалитетну услугу грађанима, неки службеници и органи и даље захтевају од грађана да прикупљају документе које држава већ поседује.
Зато данас снажно апелујемо на све органе у држави и све локалне самоуправе да што пре почну у потпуности да примењују систем "еЗУП", како бисмо сви заједно допринели развоју модерне електронске управе и били на услузи грађанима и привреди.