Београд, 1. мај 2018. године – Државни секретар Министарства трговине, туризма и телекомуникација Владе Републике Србије Татјана Матић изјавила је данас да је у Србији у 2017. години више од 1,6 милиона људи куповало онлајн, а да електронска трговина у последњих пет година бележи стални раст.
Матић је у изјави за агенцију Танјуг истакла да је важно да грађани буду упознати са свим правима која могу да остваре као потрошачи, због чега ће, како је навела, Министарство од лета почети едукативну кампању.
Према њеним речима, фокус ће, пре свега, бити на позитивним примерима из праксе и правима која се односе на заштиту потрошача, а са којима они до сада нису довољно упознати.
Како би се спречиле интернет преваре, она је навела да је битно да се грађани, пре него што наруче робу путем неког портала, информишу и провере да ли је трговац регистрован у Србији или су у питању стране платформе.
Велика је разлика у законском смислу и у остваривању права потрошача ако је реч о онлајн трговцима који су регистровани у Србији и оним регистрованим у неким другим земљама, указала је Матић.
Она је навела да уколико грађани купују од регистрованог трговца у Србији могу да очекују да ће њихова права као потрошача, у случају повреде, бити заштићена, и додала да нажалост постоје и ситуације када грађани купују на онлајн платформама које нису регистроване.
У том случају, наравно, права потрошача се не могу заштитити јер трговац није регистрован и то онда прелази у домен преваре, објаснила је Матић и поручила да се такви случајеви могу пријавити Министарству унутрашњих послова, пре свега Одељењу за високотехнолошки криминал.
Она је, говорећи о правима потрошача, рекла да грађани нису довољно упознати са тим да у случају када поруче робу од регистрованог трговца који има електронску платформу у Србији имају право да у року од 14 дана, без икаквог образложења, ту робу врате и добију новац назад.