Београд, 27. април 2018. године – Министарство привреде Владе Републике Србије саопштило је да је данас у Београду
представљен пројекат „е-Папир“ који је покренула Влада, са циљем да до 2021. године успостави јединствени регистар процедура, у циљу оптимизације и могућности да привредници електронским приступом прођу кроз различите процедуре неопходне за пословање.
Конференцију је отворила председница Владе Републике Србије Ана Брнабић, а говорили су и помоћник министра привреде Катарина Обрадовић Јовановић, шеф Делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици, амбасадор Велике Британије у Србији Денис Киф, као и в. д. директора Републичког секретаријата за јавне политике Бојана Тошић.
Брнабић је истакла да поједностављивање и дигитализација административних поступака штеде време и новац привреди и државној управи, а уједно смањују и могућност корупције.
Овај процес највише помаже малим и средњим предузећима, која немају велике правне тимове и осетљива су на администрацију, рекла је премијерка и поручила да ће Влада бити упорна у спровођењу пројекта.
Обрадовић Јовановић је навела да ће кроз пројекат "е-Папир", први пут сви административни поступци са којима се привреда сусреће у комуникацији са државном управом бити систематски пописани и дигитализовани.
Намера нам је да системски оптимизујемо, учинимо јавно доступним и дигитализујемо све дозволе, сагласности и друга акта која су привредницима неопходна, објаснила је она.
Циљ Министарства привреде је да што више олакша процедуре и омогући уштеде и времена и пара привредницима, рекла је Обрадовић Јовановић.
Фабрици је навео да напредак Србије у реформама у многим областима неспорно потврђује и Европска унија у својим извештајима, додавши да је реформа у оквиру пројекта "е-Папир" кључна за мала и средња предузећа.
Очекивани резултати пројекта "е - Папир" до 2021. године су успостављање регистра свих административних поступака, оптимизација 500 најучесталијих и најскупљих поступака, дигитализација 100 поступака за издавање дозвола, сагласности и друго, као и смањење административних трошкова привреде за минимум 15 одсто (са тренутних 3,46 одсто на 3 одсто БДП-а).
До сада су се у овај пројекат Владе Србије укључиле 84 институције јавне управе на републичком нивоу, а пописано је више од 2.500 административних поступака, док су сви поступци једнобразно описани и унети у електронску базу.